J011-2 kampioen zonder puntverlies!

Schoonhoven JO11-2

Ammerstol JO11-1JM

Sami Bahri (schot)
Jamie Verton (schot)
Sami Bahri (schot)
Jaya Ramdutt (schot)
... (e.d.)
Sami Bahri (intikker)

15 december 2018 10:00

Vandaag Stond de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft op het programma. Tegen de huidige nummer 3 Ammerstol. Vorige week al kampioen geworden maar uiteraard is het doel ongeslagen te blijven en zonder puntverlies de titel te pakken.

Vandaag is ook de dag dat een nieuwe speler Stef zijn eerste wedstrijd mee doet met het team.
We heten Stef allemaal welkom bij de J011-2

Schoonhoven begint de wedstrijd meteen aanvallend. Een halve pass/schot van Wesley in de eerste minuut gaat net over het doel heen. Schoonhoven blijft aanvallen en krijgt een paar corners achter elkaar. De eerste corner wordt door iedereen voor het doel net gemist en de laatste corner wordt door Wesley ineens op de paal geschoten met een mooie indraaiende bal.

In de 4e minuut onderschept Samuel een aanval van Ammerstol en schiet van afstand op doel. De keeper kan de bal stoppen.

Schoonhoven blijft veel aanvallen maar Ammerstol krijgt er bij de eindpass elke keer net een voetje tussen of de eindpass is net niet goed aan de kant van Schoonhoven. Hierdoor zien we in het eerste kwartier daarom weinig grote kansen en blijft het spannend. Ammerstol moet het duidelijk hebben van de counter in deze fase van de wedstrijd.

Vlak voor de 1e time-out krijgt Ammerstol een grote kans als de spits vanaf de middenlijn alleen op Roan af gaat. Marnix sprint er als een dolle achteraan en krijgt het voor elkaar om op het laatste moment het schot te blokkeren.

Na de time-out is de eerste kans weer voor Schoonhoven als Jaya Sami op scherp zet meet een mooie pass. Wat volgt is een schot op doel maar de keeper kan de inzet stoppen.

Dan valt aan de andee kant bijna de 0-1 als er door foute communicatie niemand ingrijpt en Ammerstol de bal naast het doel schiet. Ook Ammerstol heeft weer mazzel als een terugvallende bal uit een corner door Duke ineens wordt geschoten. De bal gaat net naast.

In de 21e minuut krijgt Schoonhoven de kans op de 1-0 als Sami vanaf rechts Wesley in stelling brengt. Hij heeft daardoor een vrije schiet kans maar schiet de bal naast het doel. 2 minuten later komt Ammerstol weer goed weg als Duke op avontuur gaat op links en door Wesley naar de achterlijn wordt gestuurd. Hij gaat binnendoor richting goal en wil de bal voor het doel leggen. Via een been van een verdediger gaat de bal net het zijnet in.

Het verlossende doelpunt valt dan in de 25e minuut als Wesley de actie maakt op links en naar de achterlijn gaat. Wat volgt is een voorzet voor het doel die bij Anis beland. Die tikt meteen door naar Sami die daardoor helemaal vrij voor het doel staat. Sami twijfelt niet en schiet de 1-0 binnen.

Voor de rust had het dan ook al 2-0 moeten worden maar daar zit het dan allemaal net weer tegen. Een voorzet op links van Wesley wordt door Anis ingetikt maar van de lijn gehaald door een verdediger. Vlak voor rust stuurt Jaya Wesley nog weg die binnendoor richting doel gaat. Wat volgt is een snoeihard schot dat op de paal beland.

Na de rust gaat Schoonhoven meteen weer door met aanvallen. Jamie tikt een voorzet van Wesley net naast het doel. Jaya schiet van afstand en de keeper kan met veel moeite de bal naast de paal werken. Uit de corner die volgt van wesley kan Samuel de bal net niet over de lijn tikken.

Dor de gemiste kansen blijft het "slechts" 1-0 en dus spannend. In de 33e minuut komt Schonhoven dan ook goed weg als uit een counter door Ammerstol hard op de paal wordt geschoten.
Ammerstol leeft dan even op en probeert ook aan te vallen. Dit leidt tot een grote kans als Ammerstol op links uit breekt. Het is wederom Marnix die met een uitstekende ingreep vorkomt dat Ammerstol kan schieten.

In de 37e minuut vangt Jaya een achterbal op en speelt meteen Wesley aan. Die ziet Sami vrij staan en wederom is het Sami die koel blijft en de 2-0 in schiet. Het ongelukkige afronden lijkt daarmee doorbroken te zijn en dan gaat het ineens hard.
In de 38e minuut zet Wesley Jaya vrij. Zij schiet meteen op doel. De keeper kan haar inzet stoppen maar de rebound is voor Jamie die de 3-0 in schiet.
Een minuut later is het al 4-0 als Wesley en Duke met een mooie 1-2 Sami vrijspelen. Die heeft alle tijd voor een schot en hij peert de 4-0 er dan ook in.

In de 42e minuut nogmaals een afstandschot van Jaya. De keeper kan redden. Vlak voor de rust ook nog een grote kans voor Ammerstol als een counter  hard op doel wordt geschoten maar op de paal beland.

Direct na de time out valt Ammerstol aan. Schoonhoven is nog niet begonnen lijkt het wel en Ammerstol kan dan ook vrij op Roan af gaan en beheerst wordt de 4-1 ingeschoten net naast de paal waardoor Roan kansloos is.

Inmiddels is onze nieuwe speler Stef op de links buiten positie gezet en hij trekt in het laatste kwartier een hoofdrol naar zich toe. In de 47e minuut is het een assist van Stef op Jaya die daardoor vrij komt te staan. Een beheerst schot betekent de 5-1. Een minuut later is het Stef zelf die de 6-1 maakt als Sami een aanval op zet en Jaya weg stuurt. Jaya schiet van afstand op de paal maar de bal beland via de paal bij Stef in de voeten en die schiet in zijn eerste wedstrijd zijn eerste doelpunt binnen!

In de 56e minuut is het ook bijna Stef die een voorzet van Sami het doel in tikt maar hij komt net een voetlengte tekort om de bal goed te raken. In de 58e minuut valt dan ook nog de 7-1 als Jaya op het middenveld de actie maakt en schiet op doel van afstand. De keeper kan redden maar de rebound is voor Sami die daarmee zijn 3e doelpunt maakt en de einduitslag op het bord zet.

Daarmee is ook de laatste wedstrijd gewonnen en zijn ze zonder puntverlies kampioen geworden. Daar hoort uiteraard patat bij en ik zal proberen de foto's op de wedsite te zetten!
Iedereen tot na de winterstop weer.

Let op: Volgende week wordt nog gewoon getraind!