Eerste competitiewedstrijd J011-2

Gouderak JO11-1

Assist: Sami Bahri
Wesley - Kooij (intikker)
Assist: Jaya Ramdutt
Jamie Verton (schot)
Jamie Verton (scrimmage)

22 september 2018 9:15

Vandaag stond de eerste competitie wedstrijd op het programma. Op bezoek bij Gouderak tegen de J011-1.

Het is Gouderak die de eerste kans krijgt als er in de eerste minuut al een corner voor het doel beland. Voordat er een speler bij kan komen springt Roan sterk op en pakt de bal klemvast. Roan stuurt meteen Wesley weg met een diepe bal die richting de achterlijn gaat. Zijn voorzet voor het doel kan net niet worden geraakt door Jaya waarmee Schoonhoven ook zijn eerste kans heeft gehad.

In de 3e minnut heeft bijna mazzel als een voorzet wordt aangetikt en op de paal beland.
Dat geluk hebben ze even daarna wel als Wesley van afstand schiet en een speler voor het doel een doelpunt voorkomt met zijn rug. Uit de corner die volgt krijgt Sami een kans om te schieten maar de keeper stopt de inzet.

In de 6e minuut een afstandschot van Duke die alle vrijheid krijgt. De bal gaat helaas net naast.
De achterbal wordt niet goed genomen waarmee Schoonhoven  de bal op rechts over neemt en Sami de bal naar Wesley speelt. Die kapt zijn speler uit om de bal naar de linker te krijgen en schiet hard de 0-1 binnen in de hoek.

In de 8e minuut een mooie aanval vanaf rechts opgezet door Jaya die de bal voor geeft. Sami kopt de bal door en Jamie schiet ineens op doel. Helaas gaat zijn inzet over het doel heen.

Ook Gouderak zet aan en krijgt bijna een kans met een diepe bal op de spits. Een mooi geplaatste sliding van Samuel voorkomt dat de spits kan schieten. Uit de corner die volgt kan dezelfde spits bijna zijn hoofd tegen de bal krijgen maar gelukkig kan hij de bal alleen schampen.

In de 12e minuut probeert Jaya van afstand hoog op doel te schieten. De bal beland tussen de palen maar met een uiterste sprong kan de keeper de bal stoppen. De rebound beland echter bij Wesley en die poeiert de bal snoeihard het doel in waarmee de keeper kansloos is. 0-2

Vlak voor de eerste time out zet een hard werkende Marnix vanaf rechts een aanval op met een diagonale pass naar Wesley. Die legt de bal vervolgens weer voor het doel op Jaya. Jaya kan net niet bij de bal om haar doelpuntje te pakken.

Direct na de time out zet Schoonhoven meteen aan. Samuel en Marnix spelen op het midden veld de spelers van Gouderak uit en sturen Wesley weg. Die gaat richting doel en legt de bal terug op Duke. Die schiet van afstand en zijn schot spat op de paal.

Daarna volgen er 2 afstandschoten van Jamie binnen een minuut. Beide schoten worden echter door de keeper gestopt. Ook Gouderak laat weer van zich zien met een uitbraak op rechts dat leidt tot een schot op doel. Roan is echter niet van plan wat weg te geven en stopt de bal met een mooie redding.

In de 21e minuut gaat Jamie op avontuur met een mooie solo door de verdediging van Gouderak. Het leidt uiteindelijk tot een schot maar deze komt wederom op de paal. De achterbal wordt door Duke opgevangen die meteen Wesley weg stuurt. Die zet de bal voor het doel precies op Jaya maar helaas krijgt een speler van Gouderak net een voetje er tegen waardoor de bal onbereikbar wordt voor Jaya.

In de 26e minuut gaat Sami op avontuur op rechts. Hij ziet Jaya vrij lopen en speelt de bal mooi in de loop naar haar toe. Jaya legt de bal heel beheerst voor het doel en Wesley staat daar klaar om de bal in te tikken. 0-3

Meteen daarna valt bijna de volgende als Jamie de bal doorgeeft aan Jaya. Haar schot wordt gekeerd door de keeper. Wesley is attent voor de rebound maar zijn schot wordt door een speler van de lijn gehaald.

Met 0-3 de rust in. Vanaf de zijlijn zien we een hard werkend Schoonhoven en met de gedachte dat onze spelers altijd een betere 2e helft spelen gaan we even opwarmen in de kantine.

Meteen na rust een aanval van Schoonhoven op rechts dat uiteindelijk leidt tot een schot van Marnix. De bal wordt door een speler van richting veranderd en beland voor de 3e keer vandaag op de paal....
Snel daarna probeert Wesley het Ajax doelpunt na te doen tegen AEK als zijn voorzet per ongeluk maar net over de lat heen gaat.

In de 37e minuut weer een serieuze kans voor Gouderak uit een vrije trap. Roan voorkomt met een mooie duik dat de bal voor het doel beland. Er volgt een counter waarbij Wesley aan de linker kant de bal voor het doel legt. Een hoge bal waarin de keeper zich verslikt en via zijn hand in het doel beland. 0-4

In de 48e minuut stuurt Samuel Jaya weg met een diepe bal. Zij gaat alleen op de keeper af maar de keeper weet te voorkomen dat ze de bal af rond. Kort daarna volgen meer kansen voor Sami en Jamie maar die leiden niet tot groot gevaar voor Gouderak.

In de 54e minuut is het wel raak als Duke met een lange bal langs de lijn Wesley weg stuurt. Die snijdt naar binnen en legt de bal voor het doel voor de voeten van Jamie. Die haalt meteen uit en schiet de 0-5 binnen.
Dan knakt er duidelijk iets bij Gouderak en is al het verzet gebroken.
In de 56e minuut een grote scrimmage voor het doel van Gouderak waarbij Jamie uiteindelijk als laatste de bal weet te raken die vervolgens over de doellijn rolt. 0-6

In de 57e en 59e minuut maakt Wesley het helemaal af met 2 harde lage schoten op doel die beide onhoudbaar zijn voor de keeper. Schoonhoven gaat met 0-8 van het veld af en neemt de eerste 3 punten mee naar huis. Uitstekend gespeeld door het hele team!!!!