Pittig duel

Schoonhoven JO11-1

XerxesDZB JO11-2

27 oktober 2018 9:45

Vanochtend mochten we met een lekker nat grasveld starten tegen Xerxes. Direct na de aftrap vloog Wesley weg linksvoor. Met een strakke voorzet die in de korte hoek belandde stond het in de 1e minuut al 1-0! We kregen al snel een kans op 2-0, maar Yassirs schot werd door de keeper gered. Maar Xerxes ging ook vol de aanval in, een afstandschot van Xerxes werd van richting veranderd, maar Timo redde. Xerxes kreeg een hoekschop, de bal komt maar niet weg en de 1-1 valt. Xerxes voert de druk op, maar wij werden gevaarlijk via een counter, Iris komt voorbij keeper, maar de verdediging redt. Nu waren wij weer aan de beurt met druk zetten, veel voorzetten en aanvallen vanuit ons. Maar het is Xerxes die de 2-1 maakt door een afstandschot. Snel daarna de bijna 2-2 vanuit een corner, maar Yassirs knal wordt gered. Uiteindelijk de verdiende 2-2, Sietse passt naar Wesley, die zet voor op Yassir en bam 2-2! Op naar de 3-2, Yassir pakt de bal van een verdediger af en schiet, maar net naast. Maar nu breekt Xerxes uit, gelukkig staat Timo er en redt ons van een achterstand. Vanuit een mooie corner van Wesley gaat de bal via de eigen verdediger er in, 3-2 voor! Ties verdeelt het spel op het middenveld, passt mooi naar Yassir, die kapt en legt breed naar Wesley en mooie voorzet, maar net langs de aanvallers. Maar Xerxes schakelt snel om, hun spits rent alleen op Timo af, maar Timo maakt het doel klein en de bal gaat naast. Nu zet Xerxes de druk er stevig op. We krijgen veel hoekschoppen tegen. Xerxes verovert de bal vanuit de uittrap en bam, 3-3. Na de gelijkmaker vliegt Kas er rechts voorbij, met een mooie voorzet naar Yassir, maar net naast. Xerxes domineert in de duels en hun sterke kleine middenvelder zigzagt ons gek en maakt net voor rust 4-3.

Rust, wat een spannende mooie wedstrijd, in de dugout hebben we discussie over wie er gaat winnen, het kan echt alle kanten op.
Alleen Xerxes heeft wonderlimonade op en schroeft het tempo en de druk flink op. Timo moet een paar keer prachtig redden. Weer krijgen we een bal vanuit de hoekschop niet weg en de 5-3 valt. De verdedigers Samuel, Mark en Yassir ruimen de ballen maar op, maar Xerxes blijft aanval op aanval stapelen. Vanuit een mooie voorzet wordt het 6-3. Nu gaan wij weer in de aanval via Wesley links en Kas op rechts. De bal beland bij Mark in de voeten die met een fraai afstandschot de 6-4 maakt. Een uitbraak van Kas werd bijna de 6-5, maar het schot komt in het zijnet. Iris en Ties hebben hun handen vol op het middenveld, waar Xerxes stevig duelleert en er kort op zit. Timo laat zien van wereldklasse niveau te zijn en stopt regelmatig de 7-4, met de voet, vuisten, lichaam, echt genieten hoe hij keept. Toch wordt de felle druk van Xerxes beloond, de 7-4 door blijven doordrukken. Kas is het zat en gaat met een prachtige solo actie een paar spelers voorbij en kaboem: 7-5. Laatste time out en op naar de laatste minuten. De 7-5 was een mooie eindstand geweest van dit duel. Het laatste stuk na de time-out gaat het namelijk mis, de strijdlust tempert, de druk vanuit ons neemt af, we zitten er niet meer kort genoeg op en we helpen elkaar net niet snel genoeg. Xerxes daarentegen schakelt snel om en blijft druk zetten, ze hebben de 2e helft er ook een lange superspits in gezet die veel van afstand schiet of mooie acties maakt, vanuit de hoeken vallen er veel schoten, Timo redt er weer een flink aantal. Uiteindelijk wordt het toch zomaar 13-5. Beetje geflatteerde eindstand, maar ja, dat is voetbal. Het was een mooie pot om te zien als toeschouwers en we waren zeker tot driekart van de wedstrijd een waardige tegenstander. We zijn zeker weer een stukje sterker geworden vandaag!