JO17-3 pakt knap de winst

Alphia JO17-3

22 september 2018 11:15

Onze eerste wedstrijd in de competitie is tegen Alphia JO17-3. Youssef nam de aftrap en speelde de bal terug op de verdedigers. Daar werd de bal met een dieptepass naar voren gespeeld. Stephan kreeg direct langszij een mooie kans. Helaas eindigde dat schot op de paal. Daarna kregen we wel wat kansjes, maar het was Alphia die als eerste wist te scoren. Na wat slordige passes kwamen we na een kwartier op gelijke hoogte door een raak schot van Stephan. Toch kwam Alphia weer op voorsprong door balverlies van ons team. Vlak voor rust maakte Youssef de gelijkmaker.

Na rust ging het gelijk op tussen de teams en was het af en toe billen knijpen voor coach en toeschouwers. Na een mooie aanval van Schoonhoven scoorde Thomas met een kopbal en stonden voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong, 3-2! Alphia zette direct druk, maar kwam niet meer tot scoren. Max Hofman kreeg nog een grote kans om de voorsprong verder te vergroten, maar had geen geluk. Even later viel de bal toch nog in het net van de tegenstander. Eindstand 4-2 voor ons team!

Het spel was wat rommelig, maar JO17-3 heeft een mooie en welverdiende overwinning gepakt. Op naar volgende week!