Weer winst voor JO17-3

Rohda '76 JO17-2

6 oktober 2018 16:00

Na een nederlaag vorige week thuis tegen ARC, stond er voor vandaag voor 16.00 uur een uitwedstrijd tegen Rohda ’76 JO17-2 op het programma. Door wat vertraging met het vertrek waren we wat laat in Bodegraven, waardoor er niet veel tijd was voor de warming up. Dus lekker snel beginnen, handen schudden en de mouwen opstropen.

Opstelling

Door een aantal afwezigen hadden we 3 wisselspelers waardoor er meer rust was voor de beginnende 11. De opstelling vandaag was: Thomas op doel, linksback Zagaria, het centrale duo bestond uit Sven en Lukas en op rechtsback Max Bruinsma. Op het middenveld Rick, Guus en Daan. Voorin hadden we Stephan, Youssef en Max Hofman.

Eerste helft

In het begin kregen we de bal alleen naar voren met een lange pass van achteruit, omdat de spelers van Rohda erg compact bleven staan op het middenveld. En als Rohda er door kwam, stonden daar nog altijd onze verdedigers die met elkaar een behoorlijke pot hebben gespeeld. Zij waren met elkaar te sterk voor de aanvallen van Rohda. Na 2 behoorlijke kansen van ons waarvan 1 op de paal en 1 voor langs komen we na 30 minuten op voorsprong door een goal van Youssef. Rohda probeerde wel meer druk te zetten en had wat lange afstandsschoten die gemakkelijk door Thomas gevangen werden. Net voor rust maakte Max nog de 2e treffer voor JO17-3.

Tweede helft

Na de thee ging het wat op en neer qua kansen maar onze verdedigers losten het prima op. Samen met Daan en Max Bruinsma die vanuit het middenveld prima mee verdedigden. Na een mooie counter van Stephan, die van de bal gelopen werd op het randje van het strafschopgebied kregen we een vrije trap. Dit betekende een gele kaart voor de Rohda-speler waardoor we nog 10 minuten tegen 10 spelers van Rohda hebben gespeeld. Waar we niet veel van geprofiteerd hebben overigens. Met nog 20 minuten op de klok kreeg Max kramp en hebben we Max Bruinsma, Max Hofman en Daan gewisseld. Youssef kwam in de spits, Guus op rechtsbuiten en Olivier rechtshalf. We bleven nog steeds kansen creëren. Uiteindelijk kreeg Guus door een slechte bal van de keeper van Rohda zijn voet ertussen en scoort waardoor we op 3 -0 komen. Onze jongens bleven voetballen waardoor Guus nogmaals het net kon vinden. Met een eindstand van 0-4 in ons voordeel een prima wedstrijd.