Schoonhoven in slotfase onderuit

3e klasse C

8 december 2018 14:30

Opstelling Schoonhoven 1

Schoonhoven begon dit seizoen nog uitstekend aan de competitie maar de laatste weken is er de ene na de andere teleurstelling. Ook dit weekend werd er weer verloren. Dit keer was DVO’32 met 5-2 te sterk. Net als vorige week kwam VVS op een 2-1 voorsprong maar opnieuw kon dit niet vastgehouden worden. Vier doelpunten in de laatste 22 minuten bezorgden de thuisploeg uiteindelijk een ruime overwinning.

Afgelopen zaterdag wachtte VVS opnieuw een zware klus. De schoonhovenaren moesten afreizen naar Vlaardingen voor het duel tegen DVO’32. De Vlaardingers staan momenteel op de derde plaats op de ranglijst en hopen dit seizoen promotie te bewerkstelligen naar de 2e klasse. Vorig seizoen wisten ze het in de nacompetitie niet te redden maar dit seizoen zullen ze een nieuwe poging willen wagen. Vorig jaar speelden beide ploegen ook tegen elkaar in competitie verband. DVO’32 was helaas twee keer te sterk voor VVS. In Vlaardingen werd het 2-0 en in Schoonhoven werd VVS met 5-0 van het veld gespeeld.

VVS-trainer Raymond van der Kort kon dit weekend weer beschikken over eerste doelman Yannis van der Graaf. De jonge doelman moest twee weken toekijken met een schouderblessure maar was zaterdag weer fit genoeg om te spelen. Ook Robin Heikoop zat na lange tijd weer bij de selectie. Een tegenvaller was wel het wegvallen van Amine Karroum. De behendige middenvelder kreeg vorige week tegen Lekkerkerk een aanslag op zijn knie te verwerken en dit resulteerde erin dat Karroum niet mee kon doen in Vlaardingen.

Ondanks de vele regen de afgelopen dagen was het veld van DVO’32 prima bespeelbaar. Echter maakte de harde wind het wel lastig om goed te voetballen. De openingsfase van het duel ging gelijk op. VVS had het verdedigend goed staan en het was voor de thuisploeg lastig om grote kansen te creëren. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en dat leidde tot een boeiend gevecht maar van echt goed voetbal was geen sprake. Het was VVS wat uiteindelijk als eerste het net wist te vinden. In de 11e minuut van de wedstrijd werd aanvaller Tiago de Vries in de diepte aangespeeld. Zijn voorzet kwam vervolgens terecht voor de voeten van Walter van Maurik die de bal uiteindelijk door de benen van de doelman in het net schoot. Een mooie opsteker dus voor de bezoekers. Na de openingstreffer bleef het duel gelijk opgaan en waren er wat mogelijkheden aan beide kanten. DVO’32 kreeg een aantal schiet kansen en in de 32e minuut resulteerde dit in de gelijkmaker. Een volley van twintig meter werd door VVS-doelman Van der Graaf in eerste instantie nog gekeerd maar hij was daarna kansloos in de rebound. De defensie van VVS stond daar helaas niet goed op te letten want de aanvaller van de thuisploeg kon de bal geheel vrijstaand binnen schieten. In het restant van de eerste helft werd er vervolgens niet meer gescoord.

Met de wind tegen moest VVS op zoek gaan naar een nieuwe voorsprong. En toch wel enigszins verassend kwam deze al vrij snel in de tweede helft. Het was Yordi de Rek die een vrije trap mocht nemen op een meter of dertig van het doel. Een flinke afstand maar De Rek heeft al vaker laten zien over een uitstekende vrije trap te beschikken. En ook nu kreeg de middenvelder het weer voor elkaar. De Rek wist de bal met een mooie trap achter de doelman te schieten. Hij zette zijn ploeg daarmee op een 1-2 voorsprong. Een mooi resultaat leek in de maak maar de thuisploeg ging steeds beter voetballen en het was het wachten op de gelijkmaker. VVS had het erg lastig maar wist de voorsprong te verdedigen. Helaas voor de bezoekers kwam DVO’32 in de 68e minuut toch op gelijke hoogte. Een vrije trap werd op zeventien meter van het doel hard achter doelman Van der Graaf geschoten. Doordat de thuisploeg op zoek ging naar de voorsprong kwam er ruimte voor VVS om in de omschakeling gevaarlijk te worden. Echter werden er geen grote kansen meer gecreëerd. Het maximale leek een gelijkspel te gaan worden maar in de slotfase werd VVS alsnog over de knie gelegd. In de 80e minuut kwam DVO’32 op een 3-2 voorsprong na slecht uitverdedigen door de VVS-defensie. Vijf minuten later was het opnieuw raak. Een diepe bal belandde tussen de spits van de thuisploeg en VVS-doelman Van der Graaf. De DVO’32 was echter eerder bij de bal en schoot de bal beheerst door de benen van De Graaf en tekende daarmee voor de 4-2 voorsprong en ook de beslissing in het duel. VVS moest nog een tegenslag verwerken want De Graaf kwam tijdens zijn reddingspoging hard in botsing met invaller Robin Heikoop. Beide spelers moesten vervolgens het veld geblesseerd verlaten. Omdat VVS al drie keer gewisseld had moest het de laatste vijf minuten verder met negen man. Middenvelder Arie Versluis trok de keepershandschoenen aan maar hij kon niet voorkomen de dat DVO’32 in de 90e minuut op een 5-2 voorsprong kwam. Versluis kreeg een schot te verwerken maar hij kon de bal niet vasthouden waardoor de spits van de thuisploeg simpel in de rebound binnen kon schieten. De scheidsrechter floot vervolgens direct voor het einde van de wedstrijd. Een goed resultaat was zeker mogelijk afgelopen zaterdag maar in de slotfase bleek de thuisploeg toch te sterk. Over de hele wedstrijd gezien was de overwinning zeker verdiend maar geflatteerd was het wel.

Voor Schoonhoven wacht volgende week een thuiswedstrijd tegen DRL. De Rotterdammers boekten afgelopen zaterdag de tweede overwinning van het seizoen tegen Perkouw. In eigen huis werd er met 3-0 gewonnen. Het zal voor VVS weer een lastige wedstrijd gaan worden maar een overwinning is een noodzaak om niet te ver te zakken op de ranglijst. En uiteraard wil de ploeg met een goed gevoel de feestdagen tegemoet gaan. De laatste wedstrijd voor de winterstop begint zaterdag om 14.30 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: De Graaf, Senior, Kruiper, Nagtegaal, Teunissen (Heikoop), Allaoui, De Rek, Van Maurik (Omary), Peltenburg, Versluis, De Vries (Begic)