Schoonhoven J011-2 stunt in de beker tegen de koploper van de 4e klasse!

Be Fair JO11-2

Jaya Ramdutt (schot)
Assist: Jamie Verton
Sami Bahri (afstandschot)

20 oktober 2018 8:30

Vandaag stond de beker wedstrijd tegen Be Fair J011-02 op het programma. Een team uit de 4e klasse die daar bovenaan staan en alle wedstrijden met flinke cijfers hadden gewonnen. Een pittige wedstrijd dus.

En dat is bij de start van de wedstrijd wel snel duidelijk. Pittige spelers die dicht op de man spelen en weinig ruimte geven om te spelen.

Maar ook wij hebben pittige spelers en bij de eerste uitbraak van Be Fair laat Duke dan ook zien niet geimponeerd te zijn en hij deelt het eerste "koekie" uit met een vliegende tackel waarbij een been van de tegenstander wordt meegenomen.

De eerste echte aanval van Schoonhoven is in de 4e minuut en meteen raak. Jamie speelt op rechts zijn man uit en schiet op doel. De keeper kan deze bal tegen houden maar de rebound is voor Anis die van dichtbij in tikt. Een verassende 1-0 voorsprong!

Marnix en Duke hebben het duidelijk zwaar op de flanken in de verdediging maar staan hun mannetje. Ze kunnen niet voorkomen dat Be Fair vanaf links op doel schiet in de 7e minuut maar Roan stopt dit schot met een mooie redding.

De volgende aanval is weer voor Schoonhoven als Samuel Wesley weg stuurt. Die gaat naar binnen en schiet maar de keeper kan zijn inzet stoppen.In deze fase heeft Schoonhoven echt de overhand en er zijn ook diverse kansen. Een voorzet van Wesley vanaf rechts wordt via de knie van Jamie net naast het doel gewerkt. Anis zet Jaya vrij om te schieten maar het schot gaat net naast. En in een klutsbal voor het doel van Be Fair krijgen Jaya, Raimondo en Wesley net niet de laatste voet tegen de bal om de goal te maken.

In de 14e minuut krijgt Be Fair een vrije trap dicht bij de goal nadat Marnix zijn tegenstander iets te hard onderuit schoffelt. De noodrem was nodig om een vrije schiet kans te voorkomen. De vrije trap wordt snoeihard hoog in het doel geschoten en de 1-1 staat vlak voor de 1e time out op het bord.

Na de time out is de eerste aanval weer voor Schoonhoven. Marnix stuurt Wesley weg, Wesley zet de bal voor, Sami kopt door en Jamie schampt de bal net naast het doel.

In de 17e minuut is het wel raak als Wesley na een corner aan de rechterkant staat en de bal terug krijgt. Een hoge voorzet naar de 2e paal en daar staat Samuel klaar om de bal beheerst in te schieten. 2-1

Schoonhoven stelt dan snel orde op zaken als Jaya op het midden veld de bal aangespeeld krijgt en zeldzaam veel ruimte krijgt. Dat blijkt een fout want Jaya gaat richting de goal en schiet gewoon beheerst met een mooi schot de 3-1 binnen.

In de 21e minuut weer een gevaarlijke aanval op links van Be Fair. Duke trekt aan de noodrem met een vliegende tackel en Be Fair krijgt een vrije trap. De vrije trap wordt weer ineens geschoten maar deze keer een prooi voor Roan. 2 minuten later mag Roan weer ingrijpen bij een uitbraak van Be Fair maar wederom is de bal voor hem na een schot van de spits.

Vlak voor rust (30e minuut) is het weer raak voor Schoonhoven. Jamie verstoort de opbouw en neemt de bal over op het middenveld. Hij speelt Wesley vrij en die schiet hard op de doel de 4-1 binnen.

Rust

Be Fair krijgt een behoorlijke donderpreek in de rust en aan ons aan de zijlijn wordt met enige onvrede gevraagd hoeveel spelers we van de E1 hebben opgesteld. Haha! 0 dus.... Dat komt hard aan :-)

Na de rust is het wel meteen Be Fair die de druk op voert. Veel bal bezit maar het ontbreekt ze aan werkelijke kansen. Er is altijd wel een Sami, Duke Marnix of Samuel die de bal over neemt en de aanval stopt. De jongens moeten er wel hard voor werken!

In de 35e minuut breekt Wesley los van zijn tegenstander en zet de bal hoog voor he doel. De bal gaat via de binnenkant van de paal voor het doel terug maar Raimondo kan zijn voet er niet tegenaan zetten. In de snelle counter is Be Fair gevaarlijk. De spits komt alleen op Roan af. Die krijgt hij met veel moeite opzij maar is dan niet meer in staat de bal tussen de paal te schieten  en de bal gaat voorlangs. Dit was hun grote kans op de aansluiting.

In de 39e en 42e minuut is Jamie naar voren gegaan op de rechterkant en twee maal probeert hij te schieten op doel. Beide schoten gaan helaas naast.

In de 45e minuut valt dan toch de 4-2 als de Be Fair spits alleen op Roan af komt na een goede steekpass vanaf het middenveld. Roan komt goed uit en blokkeert de inzet van de spits. De rebound is echter ook voor Be Fair en Roan kan door de eerdere redding niet op tijd in zijn doel terug zijn om deze te stoppen.

Het vervolg van de wedstrijd is aan beide kanten wat rommelig. Er worden aan beide kanten geen echte kansen gecreeerd en het duel wordt grotendeels op het middenveld gespeeld. Met 4-2 op het bord natuurlijk gunstig voor Schoonhoven.

In de 55e minuut gooit Sami de wedstrijd op slot met een beetje geluk. Bij een aanval van Schoonhoven probeert Jamie op doel te schieten maar zijn schot wordt geblokkeerd en komt voor de voeten van Sami. Die schiet van afstand ook meteen op doel en dit schot schampt eerst Raimondo en vervolgens een verdediger van Be Fair waardoor de keeper kansloos is. 5-2

De wedstrijd is dan echt gespeeld. In de 60e minuut breid Wesley nog bijna de einduitslag uit met een mooie kap beweging gevolgt door een schot op doel maar deze is prooi voor de keeper met een mooie redding. De scheids fluit dan meteen af.

Klasse pot van onze jongens en dame. Toch maar even laten zien dat de koploper van de 4e klasse ook verslagen kan worden. En wat zullen de spelers van Be Fair J011-3 denken die bij ons in de competitie zitten :-).... Een mooie stunt!