Schoonhoven J011-2 blijft zonder puntverlies

Assist: Jaya Ramdutt
Duke Scheelings (afstandschot)

10 november 2018 9:30

Vandaag stond dan eindelijk de wedstrijd tegen ONA J011-2 op het programma. Na eerder afzeggen vanuit ONA door te weinig spelers en een fout van de KNVB was dit poging 3.

Ook deze keer ging het bij ONA niet zonder moeite want 4 spelers van de J012 bleken nodig om een volledige veldbezetting te realiseren.

Schoonhoven begint de wedstrijd wat rommelig. Passes komen niet goed aan en duels worden niet fel genoeg ingegaan en dus oogt het niet zoals we gewend zijn. Wel krijgt Schoonhoven de eerste kansen via een schot van Wesley dat naast gaat en een mooie pass van Anis op Wesley die om zijn man heen draait en schiet. Deze keer zit de keeper hem in de weg.

Na die eerste rommelige minuten begint de trein te rijden en neemt Schoonhoven het initiatief. Wesley legt vanaf de buitenkant een mooie bal op Sami die meteen schiet. De keeper weet de bal te stoppen. Sami stuurt vlak daarna op zijn beurt Wesley weer weg maar ook zijn schot wordt door de goede keeper gestopt. Wel ten koste van een corner. Wesley legt de corner bij Sami en die haalt verwoestend uit en schiet de 0-1 in het net.

In de 10e minuut breekt ONA uit en wordt er van afstand hard in de bovenhoek geschoten. Met een katachtige sprong en veel souplesse duikt onze Roan de bovenhoek in en hij weet het schot prachtig te stoppen.

In de 14e minuut maakt de verdediging van Schoonhoven en blunder en ONA profiteert optimaal door van dichtbij alleen voor Roan te komen. Die kans laten ze niet onbenut en de 1-1 is een feit.
Nog voor de eerste time-out probeert Wesley de voorsprong te herstellen als Sami de bal hard en hoog naar voren schiet en Wesley sneller is dan de verdedigers en de keeper die uit komt. Hij tikt de bal echter net naast.

Na de time-out gaat Schoonhoven meteen weer in de aanval. In de eerste minuut al een grote kans als Wesley de bal voor het doel legt en Jaya, Sami en Anis alledrie de kans krijgen maar de bal er niet in wil.
In de 18e minuut is het wel raak als Wesley de bal uit een corner op de voet van Jaya legt en die schuift met haar gebruikelijke kalmte beheerst de 1-2 in.
2 minuten later is het wederom Wesley die Jaya bedient als hij op links een afvallende bal op pakt en Jaya vrij ziet staan. Een harde bal voor het doel en Jaya tikt mooi de 1-3 binnen.

In de 25e minuut zien we een hard afstandschot van ver van Duke. De keeper kan de bal nog net tegen houden. Inmiddels is het beeld behoorlijk eentonig geworden en heeft de aanval van ONA niet veel meer in te brengen. Ons verdedigend trio van Marnix, Samuel en Duke vangen alles op wat er over de middenlijn komt.
Wesley wil een bal voor het doel leggen en schiet bijna per ongeluk raak als de bal op de lat stuitert.
De achterbal die daarop volgt wordt door Sami opgevangen en die schiet van behoorlijke afstand ineens en laat daarbij de keeper kansloos. 1-4
En nog voor de rust beslist Anis de wedstrijd defintief als Wesley met goed storen de bal verovert en Anis bedient met een steekpass. Een sliding naar de bal geeft de bal het laatste zetje om langs de keeper te gaan die goed uit was gekomen. De rust stand is daarmee 1-5

Na de rust gaat Schoonhoven gewoon verder met domineren en dat levert al snel een vrije trap op voor het doel. Mooie positie voor een linkspoot dus Wesley mag em nemen. Een hard schot dat nog net gestopt kan worden door de keeper maar de rebound is voor Anis en die tikt de 1-6 in.

Vervolgens zien we afstandschoten van Anis en Wesley die over en naast gaan. In de 36e minuut pakt Wesley dan toch ook zijn doelpuntje mee als Jamie een mooie aanval op zet en Anis vrij zet. Die ziet Wesley vrij staan en legt de bal perfect voor hem neer. Ogen dicht en hard schieten levert de 1-7 op.

De aftrap wordt meteen overgenomen en via een mooie 1-2 tussen Jaya en Anis wordt de verdediging opengebroken en Jaya zet Wesley in schiet positie. Weer een hard schot maar deze keer op de paal.

In de 39e minuut krijgt ONA de bal moeilijk weg voor het eigen doel. Het lukt uiteindelijk met een blinde trap en die valt in de voeten van Marnix die niet nadenkt en van afstand hard schiet en de keeper kansloos laat. 1-8.
Voor de timeout krijgen Jaya en Anis nog kansen om de score uit te breiden maar de keeper weet hun inzet beide keren te pareren.

Tijdens de time-out krijgen de dame en heren te horen dat de dubbele cijfers gehaald moeten worden. Er zijn namelijk meer teams die nog ongeslagen zijn dus het kan belangrijk zijn. Hierop reageert Roan dat het niet echt nodig is aangezien hij toch wel trakteert omdat hij jarig is :-).

In de 50e minuut valt de 1-9 uit een corner van Anis die de bal mooi voor het doel legt en Sami op fantastische wijze ineens in kopt. Daar gaven zelfs de ouders van de tegenstanders applaus voor!

Uit een corner een minuut later valt bijna de volgende. Jamie krijgt de bal van Anis en schiet ineens in. Via de keeper beland de bal op de lat en stuitert terug het veld in. Pech voor Jamie!
in de 55e minuut is het echter wel raak voor Jamie als Jaya de aanval op zet en Anis aanspeelt. Die legt de bal voor het doel en deze keer weet hij de bal wel achter de keeper te krijgen en zet daarmee de dubbele cijfers op het bord.

Het is uiteindelijk Duke die de eindstand van 1-11 op het bord zet als ONA de bal probeert uit te verdedigen en Duke de afvallende bal van grote afstand gewoon net zo hard terug schiet. De bal gaat hoog over alles en iedereen heen en beland in de bovenhoek van het doel.

Schoonhoven blijft dus zonder puntverlies. Ietwat slordig begonnen maar toen de trein eenmaal op stoom was, was er voor ONA geen houden meer aan. En Roan gefeliciteerd natuurlijk en bedankt voor de chips!