J011-2 op weg naar 2e kampioenschap op rij

Assist: Jaya Ramdutt
... (e.d.)

1 december 2018 8:30

Vandaag staat de wedstrijd tegen Be Fair J011-3 op het programma. Een laagvlieger in onze poule en met de wetenschap dat we in de beker de J011-2 hebben verslagen zijn de verwachtingen niet dat het een spannende ochtend zou worden. Maar je weet het nooit in het voetbal dus de trainers schudden iedereen goed wakker voor de wedstrijd.

Schoonhoven begint meteen aanvallend en de 1-0 valt al bijna in de eerste minuut als Wesley een eigen corner in de rebound op vangt en net over schiet.
Op rechts een aanval via Jamie die de bal voor het doel legt maar Anis kan er net niet bij om in te tikken.
In de begin fase is het niveau verschil wel erg duidelijk en lijkt het prijsschieten op het doel van Be Fair.

In de 7e minuut valt de 1-0 dan ook als Schoonhoven een snelle aanval opzet vis Marnix en Jamie en de bal bij Anis beland. Die ziet Wesley vrij voor het doel staan en speelt keurig aan. Wesley haalt uit en schiet de 1-0 binnen.

Direct daarna valt ook de 2-0 als de keeper een uittrap in de voeten van Anis speelt die meteen terug schiet langs de keeper heen.

In de 11e minuut zien we de eerste kans van Be Fair. Een soort halve pass/schot beland bijna bij de spits maar Roan grijpt goed in en zorgt ervoor dat er geen schietkans ontstaat.

Op links een uitbal die door Wesley als een halve corner voor het doel wordt gelegd. Jamie neemt mooi aan en bedient Anis die daardoor vrij komt en in de 12e minuut met een hoog schot de 3-0 in tikt.
Vlak voor rust vinden dezelfde mannen elkaar weer als Jamie wederom Anis vrij ziet staan en mooi aanspeelt. Anis twijfelt niet en legt vlak voor de time-out de 4-0 achter de lijn.

Na de time-out blijft het spelbeeld hetzelfde en zien we flipperkast voetbal voor het doel van Be Fair. Jamie, Anis en Sami krijgen de laatste tik er maar niet tegenaan.
In de 18e minuut een afstandschot van Jaya maar dat gaat naast.

In de 19e minuut een breekt Be Fair uit met een counter. Samuel sprint er achteraan en met een flinke schouderduw gaat de speler neer. De scheids fluit maar voor een vrije trap.. Meer uit medelijden dan dat er echt een overtreding is gemaakt. De vrije trap wordt ineens genomen maar gaat over.

In de 24e minuut een snelle aanval op rechts via Jamie die Anis weg stuurt. Die ziet zijn maatje Sami vrijlopen en legt de bal keurig voor het doel. Sami tikt de bal eenvoudig achter de keeper en daarmee is het 5-0.
3 minuten later is het weer raak als Anis wederom de bal klaar legt voor Sami en hij makkelijk de 6-0 kan inschieten.
Vlak voor rust is er nog 1 kans als Sami van afstand probeert te schieten en de bal vol op de lat stuit.
Tijd voor wat limonade!

Direct na rust gaat Schoonhoven weer aanvallen. Duke levert een mooie voorzet voor het doel af maar Wesley en Anis kunnen er allebei net niet bij. In de 34e minuut is het wel raak as Anis een 1-2 op zet met Wesley en Anis probeert te schieten. Zijn schot wordt geblokkeerd maar de bal komt bij Jaya terecht die beheerst de 7-0 in schiet.
En een minuut later is het ook al 8-0 als Anis Jaya weg stuurt die Sami vrij ziet lopen. Een goede assist en Sami tikt beheerst de bal achter de keeper.

Dan zien we een fase waarin schoonhoven rommelig begint te worden en het tempo dramatisch naar beneden gaat aan de kant van Schoonhoven. De acties duren te lang en er wordt onnodig veel balverlies geleden. Hierdoor krijgt Be Fair ook ineens kans om aan te vallen en dat doen ze dan ook.

In de 36e minuut een counter op links en de speler van Be Fair schiet direct op doel. Die bal wordt door Roan gestopt maar de rebound valt precies voor de voeten van een speler van Be Fair en die laat Roan kansloos. 8-1
In de 38e minuut weer een aanval op links en een schot van afstand die over het doel gaat. Direct daarna weer een schot kans voor Be Fair waarbij Roan zich moet strekken om te redden.
In de 40e minuut wordt het elfs nog 8-2 als Be Fair weer van afstand een hoge bal op doel schiet die achter Roan net onder de lat beland.

Met wat luid gebrul van wat trainers aan de zijlijn wordt weer orde op zaken gesteld en gaat Schoonhoven weer voetballen. Wesley zet Anis vrij met een steekpass in de 44e minuut en die schiet van afstand met een halve lob de bal via de binnenkant van de paal in het doel. 9-2
Vlak voor de 2e time-out zien we nog een afstandschot van Wesley maar die beland bovenop de paal.

In de 47e minuut bereikt Schoonhoven de dubbele cijfers als Sami de bal naar Anis speelt en die meteen door speelt naar Jaya. Die schiet beheerst de 10-2 binnen en de vader van Roan kan alvast de chips uit de auto gaan halen ^^.

In het laatste kwartier zien we geen mooie wedstrijd. Een te laag tempo zorgt ervoor dat het er allemaal rommelig uit ziet. Met wat snellere passing had het makkelijk nog een veel grotere overwinning kunnen worden maar het lijt er op dat iedereen het wel geloofd. We zien nog een schot van Jamie dat door de keeper wordt gestopt. Anis die nog maar eens de bal op de paal schiet uit een corner en Wesley die tot 2 keer toe van afstand op doel schiet maar geen doel treft. De 11-2 valt in de 54e minuut als Marnix en Jaya goed storen en een pass terug in het eigen doel beland bij Be Fair.

Als Anis in de 60e minuut dan ook nog de keeper raakt met een afstandschot fluit de scheids af en is het klaar voor vandaag.

Mocht Moordrecht vandaag punten verliezen, dan is Schoonhoven al kampioen vandaag. Anders kan het volgende week definitief worden in de uitwedstrijd bij Oudewater. Tot dan!