J011-2 wint ook de voorlaatste wedstrijd en stelt het kampioenschap veilig!

FC Oudewater JO11-2JM

Sami Bahri (schot)
Wesley - Kooij (afstandschot)
Samuel Wilzing (intikker)
Assist: Jamie Verton
Jamie Verton (intikker)
Wesley - Kooij (afstandschot)

8 december 2018 9:45

Vandaag stond de uit wedstrijd tegen Oudewater J011-2 op het programma.
Bij vertrek nog veel regen maar het lot was ons gunstig en bij aankomst in Oudewater was het gestopt met regenen.
Wel stond er nog een harde wind en aangezien het voetbalveld in Oudewater open ligt wisten we al dat dat invloed ging hebben op de wedstrijd.

En voor de duidelijkheid, bij winst is onze ploeg kampioen!

Schoonhoven begint met de volle wind tegen.
Direct na de aftrap de eerste aanval van Schoonhoven als Wesley op links uit breekt en de bal vor het doel legt. Anis en Jamie kunnen er niet bij . De afvallende bal is voor Jamie en een afstand schot volgt wat naast het doel beland.

Schoonhoven blijft aanvallen maar duidelijk is dat de wind erg tegen werkt. Hoge ballen zijn bijna onmogelijk en zelfs een bal stil leggen voor een achterbal of intrap is niet mogelijk.

In de 8e minuut een grote kans als Wesley vanaf links de bal voor het doel legt en Jaya de voet er tegenaan krijgt. De keeper kan stoppen en de rebound beland bij Anis die meteen schiet. Zijn schot spat uiteen op de lat.

Een lange bal naar voren van Oudewater wordt door de wind opgepikt en de rechtsbuiten breekt uit. Hij schiet diagonaal in en iedereen denkt dat de bal naast is. Het doel blijkt echter niet vast te zitten en het blijkt toch een doelpunt te zijn.
1-0 voor Oudewater tegen alle verhoudingen in.

In de 11e minuut wordt Wesley door Jamie vrijgespeeld. Van dichtbij wordt hard ingeschoten maar de bal gaat naast.

Bij de eerste time-out dus op achterstand maar daar maken we ons gezien het spelbeeld nog weinig zorgen over. Ook wetende dat we de 2e helft de wind mee hebben.

In de 20e minuut valt de gelijkmaker als Wesley op avontuur gaat op links en naar binnen loopt. Sami staat inmiddels voor het doel en een tikkie opzij van Wesley is voldoende om Sami helemaal vrij te zetten voor het doel. Die schiet dan ook kalm de 1-1 langs de keeper.

In de 22e minuut is het al 1-2 als een zelfde aanval vanaf links eindigt in een bal voor het doel. Deze keer krijgen Sami en Jamie er beide net geen voet tegen. Oudewater probeert vervolgens de bal weg te werken maar levert de bal daarbij in bij Wesley die vanaf afstand met een laag schot de 1-2 in schiet.

Dat de wind het erg lastig maakt wordt wel heel duidelijk in de 26e minuut als Samuel vanaf een meter of 16 hard en hoog op doel schiet. De bal wordt door de wind omhoog getild en teruggeblazen zodat deze niet eens het doel haalt!!!

We gaan uiteindeijk met 1-2 voorsprong de rust in en zijn blij dat we straks wind mee hebben.

En dat voordeel wordt na rust snel duidelijk als de eerste aanval meteen bij Jaya beland die van afstand op doel schiet. De keeper kan de bal net naast het doel werken. De corner wordt door Wesley op de voet van Samuel gelegd die in wil tikken. Zijn eerste inzet wordt nog geblokkeerd maar zijn 2e inzet gaat in de touwen. 1-3!

Direct na de 1-3 probeert ook Duke het eens van afstand met de wind mee maar zijn bal beland naast het doel.

In de 35e minuut verdedigt Schoonhoven goed uit na een mooi verdedigend block van Marnix en een uitstekende vervolg pass op Sami. Sami tikt meteen door naar Jamie en die legt de bal vanaf de rechterkant voor het doel. Daar staat Wesley die aan neemt, om zijn verdediger heen draait en van dichtbij hard de 1-4 in schiet.

En dan gaat het ineens hard. Wesley breekt in de 37e minuut uit en wil de bal vanaf de achterlijn voor doel leggen. De wind krijgt vat op de bal en ipv een voorzet eindigt de bal in de lange hoek in het doel. 1-5

In de 38e minuut valt ook de 1-6 als een corner door Jamie mooi wordt ingetikt nadat hij slim voor zijn tegenstander weet te komen.

Vanaf de aftrap neemt Schoonhoven de bal al weer over en Jaya stuurt Wesley weg op links. Die gaat naar binnen toe en schiet met een diagonaal schot de 1-7 binnen.

Voor de laatste time-out zien we nog 1 opmerkelijk moment als Samuel een corner net over het doel kopt.

Met de zege en het kampioenschap zeker gesteld en Anis die licht geblesseerd is zien we een grote verassing in het laatste kwartier als Anis de keepers handschoenen aan trekt en Roan in de spits gaat lopen!

In de 47e minuut een rommeltje voor het doel van Oudewater en het is bijna Roan die de bal kan intikken.
Het is ook Roan die Wesley in de 50e minuut vrij zet. Zijn schot gaat echter naast.

Dan krijgt ook Oudewater nog wat kansen uit een counter als hun spits alleen op doel af komt. De gelegenheids keeper Anis is echter niet van plan wat weg te geven en stopt tot 2 keer toe de schoten van Oudewater!
Uit de volgende aanval valt ook geen doelpunt voor Oudewater als een afstandschot op de lat eindigt.

In de 58e minuut pakt Roan toch bijna zijn doelpunt als hij een corner weet te koppen. De bal mist echter richting en gaat over/naast.

In de laatste minuut krijgt Roan zijn grootste kans om te scoren als Sami op rechts de actie maakt en Roan vrij speelt. Hij schiet op doel en wil al juichen maar ziet tot zijn afschuw dat de keeper het schot weet te redden.

Daarmee is de wedstrijd afgelopen en is het kampioenschap binnen. Volgende week een feestje bij de laatste thuis wedstrijd. Of wordt het weer een nat pak halen in de gracht????????