BVCB J011-4- S'hoven J011-2

BVCB JO11-4

Wesley - Kooij (intikker)
Sami Bahri (schot)
Sami Bahri (schot)
Assist: Jaya Ramdutt

23 maart 2019 10:15

Vandaag strijden de nummers 2 en 3 tegen elkaar in Bergschenhoek. Wederom wat verzwakking van het team. Wesley is weer fit maar Duke mag maar 1 helft mee spelen en Jamie is met koorts in de auto gestapt en lijkt niet inzetbaar.

Vanaf de start zoeken beide teams de aanval. Schoonhoven door elkaar te zoeken en over te spelen en BVCB lijkt als tactiek te hebben om alle ballen hoog naar voren te schieten en hopen dat ie goed valt.
De eerste minuten leveren aan beide kanten geen echte kansen op. Roan moet wel een paar keer ingrijpen op de hoge ballen naar voren maar echt gevaarlijk worden ze niet.

In de 8e minuut is Schoonhoven voor het eerst dichtbij als Samuel van grote afstand schiet. De bal gaat naast het doel. In de 10e minuut is het bijna raak voor Wesley als Anis op doel schiet en Wesley er bijna een voet tussen kan krijgen. De keeper is hem echter voor.

In de 13e minuut lijkt de 0-1 voor Schoonhoven te vallen als Wesley door Jaya wordt weggestuurd en hij vanaf links hard diagonaal in schiet. Vanaf mijn gezichtspunt raakt de bal de achterste paal van het doel en komt vervolgens in de handen van de keeper. De scheids oordeelt echter dat het de voorste paal is en geeft geen doelpunt.

Vlak voor de time-out is Sami nog gevaarlijk met een schot dat door de keeper net over het doel getikt kan worden. De corner levert niets op en de pauze is daar.

Na de time out begint Schoonhoven de wedstrijd te controleren. De hoge ballen naar voren zijn prooi voor Samuel, Duke en Marnix en Jaya heerst steeds meer op het middenveld tot grote frustratie van haar tegenstander. Tot meerdere keren zien we hem, nadat hij weer een duel heeft verloren of met een kapbeweging het bos in wordt gestuurd, natrappen, duwen en zelfs een slaande beweging maken. De scheids vind het allemaal prima en de coaches van deze "sportieve" ploeg laten het ook allemaal gaan. Gelukkig blijft Jaya kalm en maakt hem met goed spel alleen maar meer gefrustreerd en ze gaat alleen maar beter spelen.

Wederom een hoge bal naar voren van BVCB die door Duke op eigen helft wordt opgevangen. Hij begint met een mega sprint naar voren en passeert 2 tegenspelers op weg naar de achterlijn. Hij geeft deze mooie rush een prachtig vervolg met een strakke bal voor het doel. Daar staat Wesley en die tikt de bal hard in het net. 0-1 in de 19e minuut

In de 23e minuut is het bijna weer raak als Stef de bal voor het doel legt en Jaya in kan tikken. Een mooie redding van de keeper voorkomt echter schade. 2 minuten later legt Wesley de bal bij Sami neer die hard op doel schiet maar naast de paal beland via een been van een verdediger. De corner die volgt is een schiettent voor het doel van BVCB. Stef, Sami, Jaya en Wesley proberen allemaal het laatste schot te geven maar alles wordt met enig geluk geblokkeerd en weggewerkt.

In de 29e minuut komt Schoonhoven goed weg als weer een harde bal naar voren toevallig goed valt. De aanvaller van BVCB neemt de bal ineens op de slof en schiet loeihard op de lat. Vlak voor rust krijgt Stef nog een grote kans als Sami hem alleen voor de keeper zet. Zijn schot mist echter kracht en beland in de handen van de keeper.  Tijd voor Limo en een peptalk van de coaches. Het veldspel is bij vlagen geweldig maar de score geeft dat nog niet weer.

Direc na de rust zoekt Schoonhoven weer de aanval. Stef krijgt een kans als Wesley de bal vanaf links hard voor het doel legt. Stef mist net maar Sami krijgt een tweede kans. zijn schot wordt gestopt door de keeper. 2 minuten later is het Wesley die op doel schiet maar de keeper weet ook zijn inzet te stoppen.

In de 36e minuut onderschept Stef de bal van de tegenstander en gaat meteen vol naar de achterlijn. Nog een kapbeweging om de laatste verdediger weg te werken en hij passed de bal naar Wesley die is komen helpen. Sami is ook mee en Wesley tikt de bal door zodat Sami voor open doel staat. Ogen dicht en met glimlach op het gezicht schiet hij de bal in de verre bovenhoek. 0-2

In de 40e minuut is het wederom Sami die alleen op de keeper af komt als Jaya Wesley aan speelt en hij meteen met buitenkantje links en veel effect de bal doorgeeft aan Sami. Die speelt de bal nog bijna te ver voor zich uit maar kan met een sliding de bal naast de keeper tikken. 0-3

In de 51e minuut zien we een sporadische aanval van BVCB en een gevaarlijke corner. De bal wordt in de hoek geschoten maar met een mooie reflex weet Roan zijn doel schoon te houden.

In de 53e minuut wordt de "nr 5 " van BVCB weer eens tot zijn frustratie gek gespeeld door Jaya. Een lange sprint naar de achterlijn volgt en een voorzet voor het doel. De eerste intikker van Wesley kan nog geblokkeerd worden maar de bal valt terug voor zijn voet en dus van dichtbij wordt de 0-4 hard ingeschoten.

Ook in de 55e minuut is het Jaya die haar tegenstander met een prachtige kapbeweging de verkeerde kant op stuurt. Van afstand schiet ze hard op doel maar helaas vol op de lat. Het had een verdiend doelpunt geweest voor de MVP van vandaag!

Wesley krijgt nog een schietkans die naast gaat en vlak voor tijd zien we ook nog een katachtige duik in de hoek van Roan die niet van plan is ook maar iets weg te geven vandaag. De buit is weer binnen en uitstekend spel van onze jongens en dame. Een verdiende uitslag tegen een team dat het met vervelend gedrag op het veld verdiende te verliezen.