Schoonhoven J011-2 pakt eerste winst in de 3e klasse.

Schoonhoven JO11-2

Nieuwerkerk JO11-11

Wesley - Kooij (afstandschot)
Sami Bahri (hakje)
Sami Bahri (intikker)
... (e.d.)
Jamie Verton (afstandschot)
... (e.d.)
Assist: Jamie Verton
Jamie Verton (schot)
Jamie Verton (schot)

2 februari 2019 8:30

Vandaag is dan eindelijk de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.
Een nieuw seizoen en 2 klasses hoger geplaatst door de KNVB.
We mogen het gaan proberen in de 3e klasse en dat mag best knap genoemd worden voor een J011-2 van Schoonhoven.

We spelen tegen Nieuwekerk J011-11. En nee dat blijkt geen typefout te zijn. Het is eigenlijk de J10-02 van Nieuwekerk die in de J011 pool zijn geplaatst om fysiek sterker te worden. Dat verklaard in elk geval waarom Marnix zich ineens als een basketballer voelt.

De wedstrijd start en Schoonhoven gaat meteen aanvallen. Al in de eerste minuut zijn Wesley en Jaya gevaarlijk maar schort het in de afronding.

In de 2e minuut een erg grote kans als Samuel Wesley weg stuurt met een diepe bal. Wesley is sneller en passeert de keeper maar zijn schot belandt in het zijnet.

Vervolgens zien we een uitbraak op rechts van Stef. Zijn schot gaat over het doel heen.
In de 4e minuut is het dan wel raak als Nieuwekerk de bal niet voor het doel weg krijgt en Anis uiteindelijk de slimste blijkt te zijn en de bal in het doel tikt. 1-0.

Wat wel duidelijk is, is dat de tegenstander best leuk kan voetballen maar dat ze het fysiek gewoon niet kunnen bolwerken tegen onze grote jongens en dame.

In de 5e minuut zien we dan de eerste aanval van Nieuwekerk en die is meteen raak. Schoonhoven staat niet goed met de mandekking en de rechtsbuiten wordt weggestuurd en komt alleen op Roan af. Die schiet diagonaal hard de bal in de hoek en laat Roan kansloos. 1-1

In de 8e minuut een vrije trap voor Schoonhoven op een meter of 16. Coach Martijn geeft Anis al instructies dat hij op de keeper moet aflopen en dat blijkt heel nuttig. Wesley schiet hard op doel en de keeper kan er alleen een vuist tegenaan zetten. De bal stuitert terug en daar was Anis inmiddels om de bal simpel in te tikken. 2-1

In de 12e minuut een mooie 1-2 tussen Wesley en Anis en hop naar de achterlijn en de bal voor het doel. Stef kan er helaas net niet bij.

In de 13e minuut stopt Nieuwekerk een aanval en probeert uit te verdedigen. Ze leggen daarbij de bal prachtig voor de linker van Wesley en die schiet dan ook snoeihard via de onderkant lat de 3-1 binnen.

Na de eerste timeout gaat Schoonhoven meteen weer aanvallen. En dat levert meteen succes als Wesley de achterlijn op zoekt en de bal laag hard voor het doel brengt. Sami ziet de bal iets achter hem gaan maar met een mooie hakbal werkt Sami de bal toch in het doel. 4-1

In de 19e minuut wordt het al weer 5-1 als Wesley wederom de achterlijn op zoekt en de bal voor het doel legt. De keeper probeert de bal te pakken maar laat hem los en Sami benut deze kans en tikt de bal achter de lijnen.

In de 20e minuut doet Nieuwekerk weer wat terug. Schoonhoven krijgt de bal niet weg voor het doel en uiteindelijk weet iemand de bal achter Roan te krijgen en de stand op 5-2 te brengen.

In de 21e minuut schiet Anis de bal net naast als hij een slechte uittrap van de keeper op weet te vangen.

Het laatste feit voor de rust is een handsbal van Nieuwekerk voor het doel en een penalty. Wesley legt aan maar schiet de bal recht op de keeper. Die weet de inzet te pareren en de bal komt weer voor de voet van Wesley maar ook zijn 2e inzet gaat net naast de paal en dus niet in het doel.

Omdat de pen van de verslaggever het inmiddels aan het begeven is, is het verslag van de 2e helft een stuk korter ;-)

In de 35e minuut lijkt Nieuwekerk de spanning terug te brengen met een hard afstandschot waarbij Roan kansloos is. 5-3
Schoonhoven blijft echter rustig en gaat gewoon weer aanvallen. In de 37e minuut een voorzet van Wesley voor het doel en Jamie die net mis kopt.

In de 39e minuut valt de 6-3 als de bal via een speler van Nieuwekerk in het eigen doel beland.
En dan gaat het ineens hard en begint het kwartiertje van Jamie.
Jamie schiet in de 40e minuut van afstand de 7-3 binnen.
In de 46e minuut is het wederom Jamie die uitbreekt en de bal voor het doel zet en zijn voorzet wordt door Nieuwekerk zelf in het doel gelopen. 8-3
In de 48e minuut is het wederom Jamie die van dichtbij hard de 9-3 in schiet.
En in de 50e minuut valt het laatste doelpunt van de wedstrijd als Duke met een mooie assist Jamie vrijzet die met zijn 4e doelpunt de 10-3 in schiet.

In de laatste 10 minuten zien we niet veel kansen meer. Een afstandschot van Jaya dat gestopt kan worden door de keeper is de enige echte kans. De kou en de regen zorgt er voor dat beide ploegen het verder wel goed vinden.

Een mooie opening van het seizoen. Maar ik vermoed dat er volgende week toch een ander kaliber tegenstander staat. Maar door de hoge score beginnen we toch maar lekker bovenaan :-) Tot volgende week!