Xerxes J011-4 vs Schoonhoven J011-2

Jaya Ramdutt (schot)
Assist: Jamie Verton

13 april 2019 14:15

Vandaag stond de wedstrijd uit in Capelle ad IJssel tegen Xerxes op het programma. Op een vreemde tijd van 14.15. Bij aankomst moesten we eerst aan stuarts uitleggen wat we kwamen doen voordat we naar binnen mochten. Wat bleek was dat het eerste van Xerxes tegen de amateurs van Feyenoord (pleonasme!) moesten in de hoofdklasse.

Al binnen 1 minuut na 1 poging tot sprint wil Wesley al gewisseld worden omdat hij misselijk is. Niet goed gegeten en een autorit eisen zijn tol (of zal het aan de club liggen op het veld er naast??). gelukkig kan hij later wel weer invallen.

In de 2e minuut is Schoonhoven gevaarlijk als Jaya met Sami een 1-2 op zet en zelf schiet. Mooi schot maar het beland boven op de lat.

In de 4e minuut is het wel raak als Jaya vanaf links een aanval op zet en de bal voor het doel legt. Jamie staat daar paraat en tikt de 0-1 in.

Lang kan Schoonhoven niet genieten van de voorsprong want een minuut later volgt een afstandschot van Xerxes dat hoog over Roan heen het doel in gaat. 1-1

In de 8e minuut is het Sami die het van afstand probeert. Zijn schot mist richting en gaat over het doel.

In de 11e minuut komt Xeres op voorsprong als wederom een afstandschot hoog het doel in gaat. 2-1

Dan volgt een aanval van Schoonhoven als Duke de bal achterin op vangt en op avontuur gaat.Hij mag ver doorlopen en schiet hard op doel. Krachtig wel maar recht op de keeper af dus die kan de bal zonder moeite stoppen.

Vlak voor de time-out nog een grote kans als Schoonhoven op links via Sami aanvalt. Sami speelt de man mooi uit en probeert de bal over de keeper te lepelen maar de bal gaat voor langs en kan nog door een speler worden weggehaald. Time-Out

Na de time-out zien we Schoonhoven eigenlijk alleen maar slechter spelen. Niemand lijkt een bal goed te kunnen aannemen waardoor er veel onnodig balverlies is. Slechte passes en slappe schoten naar voren zorgen er voor dat we zelf niet aan goede aanvallen toe komen en Xerxes wel kansen krijgt.

In de 16e is het Roan die een schot kan stoppen. Vlak daarna breekt Xerxes uit en komt de spits alleen op Roan af. Een invliegende Duke voorkomt met een mooie sliding dat de spits kan schieten van dichtbij.

In de 24e minuut gaat de verdediging echter wel helemaal in de fout en krijgt Xerxes een kadootje waar ze gretig gebruik van maken. Een schot van dichtbij laat Roan kansloos 3-1.

Schoonhoven blijft wel proberen maar het lukt allemaal niet. In de volgende minuten volgen 2 schoten van Sami maar beide keren recht in de handen van de keeper. Bij het tweede schot krijgt Jamie wel de rebound maar van dichtbij gaat zijn schot over.

Rust

Na rust gaat Schoonhoven het weer proberen. In de 32e minuut een schot van Sami maar dat gaat naast. Een minuut later ziet Jaya Wesley weglopen en met een mooie steekpass probeert ze hem te bereiken. De keeper komt uit en kan net eerder bij de bal komen dan Wesley.

In de 34e minuut stoort Jaya de opbouw van Xerxes. Dat lukt en daardoor krijgt ze zelf een open schot kans en die benut ze met een geplaatst balletje in de hoek. 3-2

Uit de aftrap vind Xerxes weer een gaatje om van afstand te schieten. Roan wil naar de bal duiken in de hoek maar raakt daarbij de paal en niet de bal. Die gaat het doel in. Gelukig geen schade bij Roan maar wel 4-2.

Schoonhoven probeert dan weer aan te vallen maar slechte aannames en slappe ongerichte schoten zien we meer dan goede aanvallen. In de 38e minuut is Wesley dichtbij met een schot vanaf links. De bal gaat net voor langs het doel. In de 39e minuut een zeldzame echte aanval van Xerxes. Roan moet uitkomen en werkt de bal prima weg.

In de 40e minuut een Corner van Wesley hoog voor het doel. Xerxes wil wegkoppen maar kopt de bal bijna in de kruising en via de lat net over.

In de 43e minuut heeft Schoonhoven weer ongeluk als Wesley de bal vanaf links voor geeft en Sami ineens schiet. Ook deze bal spat op de lat. Als het dan al niet wil lukken dan heb je ook geen geluk blijkt maar weer.

In de 44e stuurt Marnix Wesley weg op links. Die sprint naar binnen en schiet hard diagonaal dan eindelijk de aansluiter in. 4-3

In de 45e minuut ook de kans op de gelijkmaker als Jaya een schiet kans krijgt. Het schot is te zacht en kan door de keeper gestopt worden.

Ook na de time-out is Schoonhoven met niet al te best spel toch op zoek naar de gelijkmaker. Marnix breekt uit en schiet van afstand na een lange rush naar voren. Het schot is echter niet hard genoeg om gevaarlijk te zijn.

Ook het schot van Jaya in de 54e minuut is niet hard genoeg en wederom kan de keeper redden.

In de 57e minuut valt dan de beslissing als Schoonhoven helemaal de fout in gaat in de verdediging en Xerxes toch weer een kadootje geeft. Efficient als ze zijn geweest vandaag zijn ze dat nu weer en ze maken de 5-3.

In de 60e minuut stuurt Jamie Wesley weg met een lange bal. Wesley schiet meteen en maakt nog de 5-4. Na de aftrap is het echter meteen gedaan.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het slecht voetbal was vandaag. Slechte aannames en ongecontroleerde passes zorgden voor slordig spel. Dan mis je ook nog een beetje geluk af en toe en wordt een wedstrijd verloren die we normaal gesproken ruim gewonnen zouden hebben. Die middag wedstrijden blijven een uitdaging voor ons team! Volgende week hopelijk weer het spel dat we gewend zijn.

En ter info. De "amateurs" op het andere veld stonden met de rust al met 3-0 achter ;-)