Schoonhoven J011-1 - Bergambacht J011-1

Jamie Verton (intikker)
Roan Faaij (intikker)

6 april 2019 8:30

na de toch wel schokkende nederlaag vorige week stond vandaag de thuis wedstrijd tegen de buurstad Bergambacht op het programma.

Met het team op volle sterkte (inclusief verslaggever deze keer) begint Schoonhoven meteen met aanvallen. In de 2e minuut begint Schoonhoven een aanval met een verre uittrap van Roan. Sami kopt de bal door naar Stef en die tikt de bal meteen door naar Wesley. Wesley kapt zijn speler uit en en schiet de bal hard onderkant lat in de linker kruising en zet zo de 1-0 op het scorebord. De wedstrijd van vorige week is snel vergeten lijkt het.

Maar ook Bergambacht probeert aan te vallen en in de 5e minuut gaat een schot van afstand net over het doel heen. Uit de achterbal wordt Wesley via Duke weggestuurd en die gaat naar de achterlijn. De bal gaat voor en Stef krijgt zijn voet er tegen maar de bal gaat naast.

Een minuut later hetzelfde recept als de bal van links voor het doel wordt gelegd maar deze keer is het Jamie die de bal naast schiet.

In de 9e minuut is Bergambacht echt gevaarlijk met een schot in de hoek. Roan strekt zich en weet het schot te stoppen met een mooie redding.

In de 12e minuut zien we de mooiste aanval van vandaag als Marnix de bal naar voren schiet naar Stef. Die ziet Jamie al langs hem komen en wacht precies het juiste moment af om de bal diep aan Jamie mee te geven. Jamie schiet vanaf de rechterkant hard in en ook deze bal beland op prachtige wijze in de linker kruising.2-0

Een minuut later valt bijna de volgende al als Wesley door Anis wordt weggestuurd en eigenlijk zelf had moeten schieten. Hij legt de bal opzij maar daar kan niemand de bal raken.
De laatste kans voor de time-out is voor Bergambacht met een mooi schot uit de tweede lijn. Nogmaals is een goede redding van Roan nodig en afgeleverd.

De eerste kans na de time-out is voor Schoonhoven in de 20e minuut als Wesley de bal vanaf links bij Sami legt. Het schot volgt maar gaat naast.
Een minuut later hetzelfde recept maar deze keer schiet Jamie de bal naast.

In dezelfde minuut is het Jamie die de bal vanaf rechts voor geeft. De keeper werkt de voorzet weg tot corner. De corner gaat hoog voor het doel en Jamie kopt de inzet net over.

In de 25e minuut krijgt Schoonhoven weer een Corner vanaf rechts. Samuel komt mee naar voren en gaat strategisch bij de kleinste verdediger staan. Wesley legt hem hoog voor het doel en met een mooie knik kopt Samuel de bal in het doel 3-0.

Vlak voor rust zien we nog een afstandschot van Wesley dat door de keeper prachtig wordt gestopt. De rebound beland bij Jaya maar die schiet de bal net over het doel.

Tijd voor de limo

Na de rust begint Schoonhoven weer sterk. Eerst blijkt de neus van Marnix gelukkig harder dan de bal. Daarna zien we al snel een schot van Jamie dat over gaat en vlak daarna moet de keeper van Bergambacht redden op een tweede schot van Jamie.

In de 37e minuut zien we weer een prachtige aanval van Schoonhoven opgezet door Jaya. Die tikt de bal opzij naar Sami en die tikt meteen door naar Wesley. Een hard schot volgt maar met een mooie sprong weet de keeper de bal over het doel te tikken.

Een minuut later is het Marnix die mee aanvalt en op doel schiet. Ook hier weet de keeper de bal te stoppen. Even later krijgt ook Anis een schiet kans maar ook hier weet de keeper weer te redden.

Het volgende doelpunt valt dan uiteindelijk toch in de 47e minuut als Sami vanaf rechts de bal aangespeeld krijgt. 2 Kapbewegingen volgen en een leep tikje langs de keeper zorgt voor de 4-0.

In de 50e minuut is het wederom Sami die vanaf links op doel schiet. De keeper weet het schot te pareren maar de rebound is voor Jamie die de 5-0 er in schiet.

Uit de aftrap valt Bergambacht meteen aan en let Schoonhoven duidelijk niet op. Een mooi schot van Bergambacht in de hoek laat Roan kansloos en zorgt voor de 5-1.

Het laatste doelpunt is weer voor Schoonhoven in de 58e minuut als Jamie vanaf rechts de bal op doel schiet. De keeper weet het schot te stoppen maar Stef is meegelopen en pakt de rebound voor het doel. 6-1

We zagen vandaag een gretig elftal dat een paar hele mooie aanvallen op nog mooiere wijze wist af te maken. Vorige week is weer vergeten en op naar volgende week!