Nederlaag in de beker

Jaya Ramdutt (schot)
Assist: Sami Bahri

23 februari 2019 10:00

Vandaag de eerste bekerwedstrijd van de competitie in de 3e klasse.
Onze mannen en dame spelen tegen WIK uit Oh Oh Den Haag.

Een team dat net als wij vorig seizoen in de 5e klasse speelde en daar alles had gewonnen. En net als wij nu uitkomend in de 3e klasse.

Roan is op wintersport en vandaag staat Jamie dan ook op doel.
Schoonhoven begint de wedstrijd niet al te best. Of het aan de shirtjes lag die op elkaar leken of gewoon een klassieke fout van nooit door het midden uitverdedigen, is het Schoonhoven die de bal in de eerste minuut zo in de voeten van de spits van WIK speelt. Die maakt gebruik van het cadeautje en schiet de 0-1 binnen.

De tegenstander begint fel maakt veel gebruik van de matige passing van Schoonhoven om de druk er bij ons op te zetten. Schoonhoven komt in het eerste deel van de wedstrijd eigenlijk niet aan aanvallen toe. Met Wesley's beurt als reserve en Jamie op doel missen we daar ook duidelijk wel wat kracht.

Het is WIK dat blijft aanvallen en in de 8e minuut valt dan ook terecht de 0-2 na een mooie aanval van WIK waarbij Jamie kansloos is op het laatste schot.

Na de time-out krijgt Schoonhoven in de 17e minuut de eerste kans als Wesley een bal voor het doel legt en Stef de bal wel kan raken maar niet voldoende richting kan meegeven. De trainers hebben de groep duidelijk onder handen genomen in de time out want nu gaat Schoonhoven ook aanvallen.

Marnix, Samuel en Duke krijgen wat meer grip op de aanvallers en als de passing dan beter wordt, gaat de aanval ook lopen.

Het is Jaya die bijna de aansluitingstreffer maakt met een afstandschot in de 18e minuut maar de keeper kan redden.
In de 19e minuut stopt Duke een aanval van WIK en stuurt meteen Wesley weg met een lange bal. Die gaat naar binnen en schiet hard op doel. Helaas wel recht op de keeper dus die kan redden.

In de 26e minuut is het wederom Duke die Wesley met een diepe bal weg stuurt en ook nu gaat hij weer naar binnen en schiet op doel. De bal schampt de kruising maar aan de verkeerde kant...

Na de rust probeert Schoonhoven meteen de aanval weer te zoeken. Wesley schiet van afstand naast en Anis is ook bijna trefzeker maar kan net op tijd gestopt worden.

In de 34e minuut valt dan opeens de 0-3 uit een corner die aangeraakt wordt en zo de lange hoek in stuitert. Een tegenvaller voor Schoonhoven die dan toch echt de overhand hebben.

in de 40e minuut komt WIK weer goed weg als Sami zichzelf mooi vrij speelt en van afstand hard op de buitenkant van de paal schiet. 2 minuten later is het weer Sami die alleen voor het doel komt maar zijn schot wordt geblokkeerd.

In de 45e minuut krijgt WIK een strafschop voor een vermeende handsbal. Ik heb niet kunnen zien of de scheids gelijk had maar Jamie weet het harde schot te stoppen en voorkomt een grotere achterstand.

In de 49e minuut een afstandschot van Wesley. Weer voldoende kracht maar weer recht op de keeper en dus makkelijk te stoppen. En zo gaat het even door. Afstandschot Wesley in de 50e minuut maar wederom op de keeper.Een minuut later weer een schot van Wesley en deze keer weet de keeper de bal net naast te werken. Een minuut later is het Stef die met een schot van afstand probeert te scoren maar zijn schot mist voldoende kracht.

En als wij ze niet maken dan is de kans groot dat er een keer een counter komt en dat gebeurt in de 53e minuut na een fout van onze eigen verdediging. de WIK spits schiet hard in en maakt er 0-4 van.

Meteen vanaf de aftrap een solo van Wesley die uiteindelijk bij het doel komt maar de keeper weet zijn schot naast te werken. Uit de corner probeert Marnix het van afstand maar dat wordt door de keeper gestopt. De rebound valt bij Sami maar die tikt de bal net naast het doel.
Het is Schoonhoven echt niet gegund deze dag.

In de 57e minuut is het een rommeltje voor het doel van WIK en Anis weet uiteindelijk de bal te raken en schiet dan eindelijk het verdiende doelpunt voor Schoonhoven er in.

In de 59e minuut wordt het ook nog 2-4 als Wesley en Sami de aanval opzetten en Jaya voor het doel vrijspelen. Die schiet beheerst de 2-4 in.

Helaas is de tijd dan op. Lang geleden dat het team heeft verloren en als ze vandaag iets meer tijd of geluk in de afronding hadden gehad, dan was het deze wedstrijd ook niet nodig geweest. Compliment aan de spelers dat ze tot de laatste seconde hebben doorgeknokt.