WF, de kop is eraf

Schoonhoven WF - L'Orange

Schoonhoven WF -Les Bleus

14 augustus 2019 10:00

Vandaag was om 10:00 uur de openingswedstrijd van het nieuwe WF seizoen. Je kon zien dat velen niet stil hadden gezeten tijdens de vakantie. Iedereen was afgetraind en voor degene die dat niet waren bood een zwart shirt een uitkomst, dat tekent strak af. Het was nog wel even wennen in het begin; stramme spieren, de ballen die expres alle kanten op stuiterden en ‘o ja’ je mag niet lopen maar moet wandelen. Maar tijdens de partij waren al snel oude spelpatronen en handige trucjes weer zichtbaar. Ook conditioneel stond iedereen zijn mannetje, althans in de eerste helft. In de tweede helft sloeg de vermoeidheid toch een beetje toe en ontstonden er ruimtes om mooie goals te maken. Met een eindsprint kon er nog net een gelijkspel uit worden geperst.

In de derde helft (koffietijd) werd de wedstrijd nog geanalyseerd en iedereen was weer blij het groene (kunst)gras te kunnen betreden. In de diverse media is melding gemaakt dat ook andere voetbalverenigingen in de regio gaan starten met WF. Leuk en wellicht opent dat mogelijkheden om een keer tegen elkaar te spelen. We zullen het afwachten. Voor nu was het een geslaagde eerste wedstrijddag. Op naar volgende week om 10 uur aftrap en nog steeds is iedereen welkom om mee te doen.