Hard werken JO17-1 beloond

ESTO JO17-1

5 oktober 2019 14:30

Na het gelijke spel vorige week tegen Olympia stond vandaag de uitwedstrijd tegen ESTO op het programma. Hoe sterk was ESTO, vorige week verloren maar de week daarvoor een verdienstelijke puntendeling met Olympia. De JO17-1 was er op gebrand weer een goed resultaat neer te zetten. Het begin was nog onwennig op het mooie maar stroeve kunstgrasveld in Bodegraven. Langzamerhand kwam Schoonhoven beter in hun spel. Er werd goed opgebouwd en gecombineerd, alleen rond de 16-meter was het slordig. De eerste helft waren de ploegen goed aan elkaar gewaagd, wellicht een iets groter veldoverzicht van Schoonhoven met goed combinatievoetbal. Daar tegenover stond dat ESTO gevaarlijk was in de omschakeling. De JO17-1 kwam niet verder dan een aantal kleine kansen in de eerste helft. ESTO trof net voor de rust uit een moeilijke hoek de paal.

De tweede helft met verse spelers in het veld zou meer energie moeten brengen. Schoonhoven was in deze fase de bovenliggende partij maar wist dat niet te verzilveren. Een mooie steekbal van Karsten zette Bilal O alleen voor de keeper, helaas schoot Bilal de bal aan de verkeerde kant van de paal. Hierna volgden aan aantal mooie kansen van Achraf, Bilal O, Sem en Justin. Maar allen hadden net niet het geluk om te scoren. De verdediging stond als een huis tegen de aanval van ESTO en gaf geen krimp bij de gevaarlijke counters. Een slimme steekbal van Karsten op Sem doorbrak de brilstand. Sem passeerde knap zijn tegenstander en zette loepzuiver voor. Bilal O liep goed tegen de voorzet aan en koppte snoeihard binnen. Met nog 10 minuten leek een overwinning mogelijk. ESTO nam direct maatregelen en stuurde de laastste man naar voren en wisselende middenvelders voor aanvallers. Schoonhoven kwam onder druk te staan, maar dat bracht extra ruimte voor de aanval van Schoonhoven.

Uitspelen en afmaken van kansen is nog een aandachtspunt. Vele kansen werden onbenut, de een nog mooier dan de ander. Daarmee bleef ESTO geloven in een gelijkspel. De JO17-1 knokkte voor wat het waard was en haalde de overwinning strijdend binnen. Na het eindsignaal van de uitstekende scheidsrechter vielen spelers van beide teams moe op de grond. De wedstrijd, het hoge tempo en de intensiteit eisten hun tol. Een compliment voor beide teams, een leuke en sportieve wedstrijd. Door hard te werken en één van de kansen te benutten wist Schoonhoven vandaag te winnen.