Terechte puntendeling JO17-1 met Olympia

Schoonhoven JO17-1

Olympia JO17-1

28 september 2019 10:30

Zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen Olympia voor de JO17-1 op het programma. Sinds begin september werden alleen maar drie uitwedstrijden gespeeld. De eerste thuiswedstrijd in de competitie op sportpark Het Hofland werd onder een mager zonnetje en een harde wind tegen Olympia uit Gouda gespeeld. In de eerste helft golfde het spel over en weer. Echte gevaarlijk werden beide teams niet. Zowel de keeper van Olympia als Roan kregen weinig te doen. Een compliment voor de goede organisatie en de verdediging van de JO17-1. Schoonhoven grossierde echter in foutieve passen en miscommunicatie tussen spelers. Het was vooral erg slordig. Toch waren er een aantal mooie aanvallen van de JO17-1, echter de eindpass zoals dat zo vaak wordt genoemd mislukte. Ook het ‘postbode voetbal’ was vandaag erg gewild bij een aantal spelers. Zonde want de JO17 was een groot deel van de eerste helft iets beter dan de tegenstander die alleen over rechts gevaarlijk bleek.

Uit het niets kwam Olympia aan de leiding via een vrij trap aan de zijlijn van het veld. De bedoelde voorzet(?) verdween tot verassing van iedereen en geholpen door de wind net onder de lat in het doel. Roan was machteloos en kon niets anders doen dan de bal uit het net halen. Schoonhoven zette nog wel even aan maar de partijen waren vooral aan elkaar gewaagd in de eerste helft.

Na veranderingen in de rust werd optimistisch aan het tweede bedrijf gestart. Nieuwe mensen, meer concentratie en vooral communiceren met elkaar was het devies. Maar van de goede voornemens uit de rust was niet veel meer te zien in het veld. Olympia was feller was in deze fase duidelijk de bovenliggende partij. De JO17-1 werd teruggedrukt in de verdediging. Maar hoe vreemd en verrassend kan voetballen zijn want uit het niets kon Justin opeens doorlopen naar het doel. Hij faalde niet en rondde zeer bekwaam en rustig af. De wedstrijd was weer in evenwicht. En nu nam Schoonhoven het initiatief. Met goed combinatievoetbal, meer felheid en overleg kreeg de JO17-1 een aantal grote kansen. Helaas werden deze niet verzilverd. Het was ook iets teveel geweest in deze wedstrijd als Schoonhoven er in de eindfase met de winst van door was gegaan. Een gelijkspel gaf de verhoudingen zaterdag goed weer. Een terechte uitslag.

Volgende week speelt de JO17 uit tegen ESTO.