De kop is eraf, JO17-1 wint van Gouda

Gouda JO17-1

21 september 2019 13:15

Vandaag was de start voor alle senioren en jeugdteams van de (najaars) competitie. Een goed begin is het halve werk, met die instelling gingen de spelers van de JO17-1 het veld vandaag op tegen SV Gouda. Het was even wennen op het hoge trage gras, daarnaast hielp het warme weer vandaag ook niet mee. Toch was de start voor Schoonhoven. Via een aantal mooie aanvallen werden kansen gecreëerd, maar de schoten waren niet zuiver of een te makkelijke prooi voor de keeper van Gouda. Sem brak de ban via een mooie actie waarbij hij twee tegenstanders passeerde en onberispelijk binnenschoot. Lang kon de 17-1 hiervan niet genieten. Één minuut later lag de bal achter Roan. Verkeerd dekken, onvoldoende verdedigen stelde de spits van Gouda in staat de bal in de hoek van het doel te schieten. De JO17-1 kon weer overnieuw beginnen, maar daar dacht Gouda duidelijk anders over. Gouda speelde in deze fase beter en met meer inzet dan Schoonhoven. Het was aan keeper Roan te danken dat Gouda de score niet verder kon uitbouwen. Met een aantal mooie reddingen voorkwam hij dat geknoei in de verdediging niet tot een achterstand leidde.

De rust werd aangegrepen om verse wissels te brengen en een aantal aanpassingen in het spel door te voeren. Dat had direct het gewenste succes want Schoonhoven combineerde veel en veel beter en wist een aantal mooie aanvallen op de mat te leggen. Al snel liep de JO17-1 uit naar een 1-4 voorsprong door goals van Justin (2x) en Achraf. Gouda had tussendoor nog wel een mooie mogelijkheid om te scoren maar wist deze niet te verzilveren. Uit een corner wist Gouda alsnog via een mooie volley de 2-4 te scoren. Het slotakkoord was voor Bilal die zijn debuut voorzag van een mooi schot met links waarbij de keeper van Gouda kansloos was. Snel daarna floot de uitstekende scheidsrechter af. Een zeer sportieve wedstrijd tegen een goed Gouda.