JO17-1 bekert verder!

Groep 2 09

16 september 2019 20:00

L. (Leonardo) Vink

Gisteravond stond de uitgestelde bekerwedstrijd tegen Slikkerveer op het programma. Bij winst was de JO17-1 zeker gesteld van een plek in de volgende bekerronde. Schoonhoven begon stroef aan de eerste helft. Het verouderde kunstgras, de stuiterende ballen, wellicht de reis of het tijdstip. We weten niet waar het aan lag maar bijna alle duels gingen verloren, de spelers hielden zich niet aan de afspraken en liepen ook nog door elkaar heen. Daar waar via combinatie voetbal de oplossing lag, werd er te veel individueel gedribbeld. Veel foutieve passes, slechte aannames en verkeerde keuzes. Kortom het liep niet echt lekker. Toch werden er voldoende kansen gecreëerd maar het was duidelijk dat het vizier niet op scherp stond.

De JO17-1 kwam dan ook terecht achter door een mooie actie van de voorstopper van Slikkerveer die vanaf de middenlijn door kon lopen tot de 16-meter en met een bekeken schot Roan in verlegenheid bracht. Het antwoord van de JO17-1 liet niet lang op zich wachten, met een bekeken pass van Orfan zette hij Sem alleen voor de keeper. Sem maakte geen fout en rondde beheerst af. Niet veel later wist Orfan snoeihard binnen te koppen na een uitstekende corner van Alex. Met een 1-2 stand ging Schoonhoven de rust in.

De puntjes werden in de rust op de bekende i gezet en een aantal wissels werden doorgevoerd. Na een onwennig begin pakte Schoonhoven het initiatief en stond dat de gehele tweede helft niet meer af. Via mooie acties en combinaties creëerde de JO17-1 legio kansen maar het afronden bleef een probleem. Sommige ballen zijn ze nog aan het zoeken in Slikkerveer. Orfan groeide uit tot de grote man deze wedstrijd want na de pauze wist hij nogmaals te scoren en gaf een assist op Dahir die met een afstandsschot in de winkelhaak de eindstand bracht op 1-4.

De tweede helft was er meer beleving en spreiding op het veld. Overall was Schoonhoven de terechte winnaar van deze wedstrijd en de bekerpoule en plaatste zich daarmee voor de volgende rond. Zaterdag start de competitie met een uitwedstrijd in en tegen Gouda 17-1.