JO17-1 met leuk voetbal naar ruime winst

's-Gravendeel vv JO17-1

14 september 2019 12:00

De JO17-1 wist gisteren via aantrekkelijk combinatievoetbal een ruime overwinning in de beker te behalen op ’s Gravendeel. Smetje op het goede resultaat was het kort voor tijd uitvallen van Amin el Allaoui met naar later bleek een scheurtje in de groeischijf van zijn pols. Amin is direct na de wedstrijd naar de spoedeisende hulp gegaan in Gouda. Daar bleek op basis van röntgenfoto’s dat direct opereren noodzakelijk was. Amin is zaterdagavond nog geopereerd en zit nu voor 4 weken in het gips.

Het is allemaal nog wennen aan elkaar, een heel nieuw JO17-1 met vele nieuwe spelers. Maar de eerste helft werd er goed gecombineerd door JO17-1. De ruimtes waren groot en daar wisten de jongens zich wel raad mee. Karsten strooide met mooie passen en ook Orfan en Achraf voelden zich als vissen in het water op het middenveld. Verdedigend kwamen we niet in de problemen. De verdediging stond goed. Echter doordat ’s Gravendeel goed verdedigde en de JO17-1 in een te laag tempo speelde of slordig was in de afronding bleef het in de 1e helft 0-2 door goals van Orfan en Justin. Helaas werden een aantal mooie kansen niet goed afgewerkt.

Na een aantal wissels in de rust werd er in de tweede helft in een hoger tempo gecombineerd en met meer druk op de bal gespeeld. Dat leverde direct effect op en in een kort tijdsbestek scoorde Achraf en Amin een aantal mooie goals. Achraf zou uitgroeien tot de Donyell Malen van de JO17-1 door 4x te scoren in de 2e helft. De score bleef steken op 0-7 maar een prima resultaat omdat we naast een aantal mooie aanvallen en goals ook prima combinatievoetbal hebben gezien. Pluspunt daarbij was de stabiele verdediging die slechts 1 kans (door slordigheid) weggaf.

Maandag wacht de laatste bekerwedstrijd tegen Slikkerveer en dan volgende week de start van de competitie.