JO13-1 vlamt in thuiswedstrijd tegen Capelle

Capelle JO13-1

Melle van Beeten (intikker)
... (stift)
Luuk Burggraaff (vrije trap)

Hoofdklasse D

30 november 2019 9:45

De grassprieten nog wit, het veld dus glad, een waterig herfstzonnetje. Perfecte omstandigheden dus voor een lekkere pot voetbal. En daar bleek JO13-1, ondanks dat veel jongens de avond ervoor tot laat uit hun dak waren gegaan in Seasons, helemaal klaar voor. Capelle, dat op de ranglijst slechts één plek lager stond, werd met 7-1 van het veld gepoetst.

Het was het perfecte herstel na een herfstdipje van onze jongens. Een paar keer ongelukkig puntenverlies had voor een deuk in het vertrouwen gezorgd. Maar nu stond er een echt team. Tegen Capelle was er net wat meer tijd voor goed samenspel en dus waren er prachtige combinaties te zien.

Het was smullen aan de kant. Van Roel, die met enkele knappe reflexen zorgde dat Capelle geen moment in een goed resultaat kon geloven. Van de verdedigers Tim, de ouderwetse Ausputzer Ayoub, Ian en Adam L, die er kort op zaten en zelden iemand lieten ontsnappen. Van Kian, die als centrale middenvelder Adam A verving en dat uitstekend deed. Van Melle en Noël, die als middenvelders kort op de man zaten en voor een goede aanvoer richting voorhoede zorgden.

In de aanval was Souhaib messcherp, Suleiman constant gevaarlijk met zijn dribbels en was Finn goed voor het verfijnde werk op de linkerflank.

Voor Capelle was er geen beginnen aan. Eerst zette Suleiman goed door op het moment dat een bal achter leek te gaan. Zijn voorzet was perfect en Souhaib tikte binnen. De 2-0, opnieuw van Souhaib, kwam ook tot stand na goed doorzetten van Suleiman. Bij de 3-0 was Souhaib de aangever en rondde Finn koelbloedig af. De 4-0 van Melle kwam uit een ouderwetse scrimmage na een corner.

Daarna ging de Schoonhovense storm even liggen en kreeg Capelle wat kansen. Uit één daarvan werd het op Bergkampiaanse wijze 4-1. Voor de liefhebbers, zo zagen die goals van Bergkamp er vroeger uit: https://www.youtube.com/watch?v=dlKgCYalLIY

Met 4-1 gingen we ook de rust in. In een wedstrijd die uitstekend werd geleid door Fred. Het was alleen even afwachten of die tegengoal nog voor enige onzekerheid zou zorgen.

Nou, daar was geen sprake van. Met eerder al Imran en nu ook Luuk in het veld was J013-1 de baas op het veld. Luuk zorgde zelfs voor het doelpunt van de dag met een vrije trap van zo’n 25 meter. De bal vloog hoog het doel in, de lange keeper was kansloos: 5-1. Via Suleiman en Souhaib werd het zelfs 7-1, een prachtige score.

Door die zege zijn we geklommen van de negende naar de zevende plek en in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop (uit bij msv De Betrokken Spartaan en thuis tegen Spirit) is het zelfs nog mogelijk om de top-5 te bereiken. In die wedstrijden zal de weerstand ongetwijfeld groter zijn dan tegen Capelle, dus dan wordt het nog meer zaak om als team te blijven voetballen. Maar deze zege zal ongetwijfeld vertrouwen hebben gegeven en het bewijs hoe goed we kunnen zijn, als we het samen doen.