JO13-1 krijgt lesje combinatievoetbal

... (kopbal)

Hoofdklasse D

5 oktober 2019 10:00

Voor de eerste keer deze competitie moest JO13-1 het hoofd buigen voor een tegenstander die simpelweg te sterk was. Bij nummer 2 Jodan Boys werd met 6-2 verloren en daar viel helaas weinig op af te dingen.  Vechtlust en goede wil waren het probleem niet, maar het lukte amper om de ploeg uit Gouda in de problemen te brengen. Waar zij door onze linies heen combineerden, kwamen wij vaak niet verder dan een lange bal naar voren en er maar het beste van hopen. En dat zonder aansluiting vanuit het middenveld. Dan rest weinig anders dan je meerdere erkennen in de tegenstander.  Roel had niet echt zijn dag en baalde van de openingstreffer van Jodan Boys. Al onderscheidde hij zich in de tweede helft met enkele mooie reddingen. De verdedigers Kian, Ian, Tim, Suleiman en Adam L probeerden van alles, maar werden soms simpelweg uit elkaar gespeeld. Misschien was het onzekerheid door de zware tegenstand, maar vaak vergaten ze om, zeker bij balbezit, aan te sluiten.

De middenvelders Ayoub, Noël, Adam A, Imran en Melle maakten ook daardoor vele meters. Ze waren vaak zo  druk met het helpen van de verdediging, dat ze adem tekort kwamen om de aanvallers te steunen. Daarom stonden Souhaib en Luuk er vaak alleen voor en werd het wel heel moeilijk om gevaar te stichten.

Kortom, het was een moeilijk ochtendje in Gouda, leuker kunnen we het ditmaal helaas niet maken. We kwamen heel ongelukkig met 1-0 achter, al was die stand op dat moment wel verdiend. We maakten gelijk toen Souhaib goed reageerde op een bal die over de verdediging heen werd gelegd en koel scoorde.

Jodan Boys bleef aandringen en liep voor rust nog uit naar 3-1. Maar onze jongens gaven zich niet gewonnen en door een prachtige actie van Luuk werd het 3-2. Hij dribbelde het strafschopgebied in en schoot snoeihard raak in de korte hoek.

Een klein kwartier mochten we hopen dat de wedstrijd nog zou kantelen, al zou dat hopen tegen beter weten in zijn geweest. De 4-2 van Jodan Boys was mentaal de genadeklap en daarna liep die ploeg nog uit naar 6-2.

De nederlaag deed pijn, uiteraard. Vervelender was dat JO13-1 echt beter moet kunnen dan het in deze wedstrijd liet zien. Maar goed, zulke potjes heb je altijd in een seizoen. Kijken wat er fout ging, kop omhoog en volgende keer beter.