JO13-1 verliest boeiend duel bij Alexandria’66

... (e.d.)

Hoofdklasse D

16 november 2019 13:00

De handige voetballers van Alexandria, tegen het stevigere, directe voetbal van onze jongens. Op voorhand was al duidelijk dat dit een boeiend gevecht zou worden. Dat klopte ook. Maar uiteindelijk werden een paar foutjes ons fataal en werd het duel tussen twee subtoppers met 3-1 verloren.

Voor de wedstrijd kwamen we al een oude bekende tegen, die ons kon bijpraten over de tegenstander. Jordi Hak, die dit seizoen de overstap maakte naar Alexandria JO13-1, was uiteraard van de partij om ook zijn oude teamgenoten in actie te zien.

Daarom waren we al gewaarschuwd voor enkele kleine, maar watervlugge en aan de bal zeer vaardige aanvallers. Die vooral voor de pauze nog prima in toom konden worden gehouden.

We waren oerdegelijk in Rotterdam. Roel stond coachend en alert op het doel, greep in als het nodig was. Kian beet zich op de rechterflank vast in zijn tegenstander en achterin dook Ian overal bovenop. Naast hem stond opnieuw Ayoub, die woensdag in de Rijnmond Cup tegen Dilettant (3-1 winst, op naar de volgende ronde!) al een uitstekende wedstrijd had gespeeld. Dat deed hij nu opnieuw. Op links plakte Melle vast aan een van die kleine Rotterdamse brommertjes.

Op het middenveld bikkelden Adam A en Noël, samen met Tim, die helaas last had van zijn voet en zich twee keer liet wisselen. Later in de wedstrijd knokte Adam L ook als linkshalf en na de pauze linksachter. Ook Imran deed wat hij kon op het middenveld.

In de aanval was het loeren op diepe ballen en kansjes voor Finn, Souhaib en Luuk. Zij werkten hard, maar gevaarlijk worden was lastig.

De wedstrijd werd geleid door een uitstekende scheidsrechter van de KNVB. Eerlijk, duidelijk, met overwicht. Het moet toch al gezegd worden dat we de laatste wedstrijden hele goede arbiters treffen. ,,Dit is mijn sport,’’ zei de trotse kleurrijke leidsman (met lang grijs haar en tatoeages) nadat hij de complimenten in ontvangst had genomen.

Maar goed, de wedstrijd dus. Over de eerste helft kunnen we kort zijn. Veel strijd, goed verdedigen, weinig kansen aan beide kanten.

In de tweede helft was het snel anders. Eén slippertje op het middenveld, even niet opletten en dat kleine brommertje op de rechterflank van Alexandria tikte de 1-0 binnen.

Maar goed, dat ons team veerkracht heeft dat weten we al een tijdje. Ook nu knokten we terug. Souhaib zette goed door, Finn kreeg de bal op de linkerflank en zijn schot/voorzet werd door een verdediger van Alexandria in het eigen doel gewerkt: 1-1. Lang konden we daar niet van genieten, want binnen enkele minuten stonden we weer met 2-1 achter en we kregen ook de 3-1 nog om de oren.

We bleven zoeken, bleven hard werken, maar de uitstekende keeper van Alexandria was in die fase niet te passeren. Door de nederlaag zijn we op de ranglijst gezakt naar de zevende plek, wat we voor het seizoen als een prachtige prestatie zouden hebben gezien. In de laatste vier wedstrijden voor de winterstop is er bovendien nog genoeg kans om te klimmen op de ranglijst.