JO17-1 komt pas 2e helft los

Woerden JO17-2

12 oktober 2019 11:00

Hekkensluiter Woerden kwam vandaag op bezoek op het sportpark Het Hofland. Onder een miezerregentje werd er op het 2e veld warm gelopen. Het was al snel duidelijk dat er rekening moest worden gehouden met het natte veld. Zuiverheid van passen, goede aannames en opletten voor ballen die extra vaart meekrijgen. Vooraf allemaal besproken, naast dat we vanaf minuut 1 direct inzet, strijdvaardigheid en beweging moesten tonen. Maar intenties zijn soms lastig uit te voeren. De JO17-1 begon zonder energie aan het duel. Duels gingen veel te gemakkelijk verloren, ballen werden niet verlegd, aannames waren niet goed en het leek of iedere stap er één teveel was voor de spelers in het veld. Woerden kon eenvoudig overeind blijven en gaf goed partij en was ook gevaarlijk. Schoonhoven kreeg wel twee mooie mogelijkheden vanuit een mooie actie van Justin en na goed doorzetten van Sem, maar de scherpte voor het doel ontbrak. Zo gingen beide ploegen met een brilstand de rust in.

Een herboren JO17-1 kwam uit de kleedkamer. Opeens werd er wel gewerkt, lukten de combinaties, werd er bewogen zonder bal en werd er goed gevoetbald. Woerden werd flink onder druk gezet en het was wachten op een doelpunt. Een mooie aanval tussen Karsten en Achraf bracht net geen goal omdat de bal voorlangs werd geschoten. Iets later was het wel raak via een intikker van Bilal O, na een mooie actie van Bilal A. Mooie aanvallen volgden elkaar op, Bilal passeerde knap 2 verdedigers en wist met links de bal in de rechter bovenhoek te plaatsen. Een verdiende 2-0 voorsprong.

Woerden zetten nogmaals aan en Brent moest ingrijpen bij een gevaarlijke counter van Woerden. Met een uiterste sliding wist Brent nog net de bal te raken zodat zijn tweelingbroer Roan niet in actie hoefde te komen. De verdediging met Mateo, Dahir, Jip en Lars/Ralph kwam hierna niet meer in de problemen. De JO17-1 nam het heft weer in handen en de aanvallen volgden elkaar nu in hoog tempo op. Bilal A wist met een slim hakje de 3-0 binnen te tikken na goed voorbereidend werk van Justin en Achraf. Het slotakkoord was voor Sem die uit een hoekschop van Bilal O knap de 4-0 binnen kopte. Een goede overwinning met in de tweede helft een prima spelend Schoonhoven.

Volgende week staat de bekerwedstrijd tegen VVOR (Rotterdam) op het programma en daarna wordt de competitie vervolgd tegen VEP uit Woerden.