JO17-1 Hard gewerkt, helaas geen punten

Nieuwkoop JO17-1

9 november 2019 12:30

Afgelopen zaterdag stond de topper Schoonhoven – Nieuwkoop op het programma, oftewel de nummer 2 tegen de nummer 3. Na 80 minuten voetbal trok Nieuwkoop aan het kortste eind door te winnen met 1-2. Dat was gezien het wedstrijdbeeld in de tweede helft verdiend.

Nieuwkoop begon goed aan de wedstrijd en drukte direct de JO17-1 terug op eigen helft. Het combineerde beter en in de duels was Nieuwkoop fysiek sterker. Dat was ook logisch want de spelers van Nieuwkoop oogden groter en sterker dan de JO17-1. Na een aantal kleine kansjes in de openingsfase van de zijde van Nieuwkoop die goed werden gestopt door Roan was het toch Nieuwkoop die de score opende. Een voorzet van links bereikte de spits, die draaide knap weg van Brent en scoorde in de linkerbovenhoek, onbereikbaar voor Roan. De JO17-1 stroopte de mouwen op en kreeg meer vat op het spel van Nieuwkoop. Sem was deze middag in de eerste helft de gevaarlijkste aanvaller en bij één van zijn acties maakte de back van Nieuwkoop een overtreding. De vrije trap werd knap door Karsten ingedraaid in de verre hoek buiten bereik van de keeper van Nieuwkoop. Dit was direct het signaal voor de JO17-1 om beter en met meer overtuiging te voetballen.  Schoonhoven had na de 1-1 het betere van het spel zonder echt gevaarlijk te worden. Nieuwkoop werd niet meer gevaarlijk. Schoonhoven kreeg een enorme kans net voor rust. Uit een corner kon Brent vrij inkoppen bij de tweede paal maar hij miste helaas het doel en kopte naast.

In de rust werden een aantal wissels doorgevoerd. Schoonhoven ging verder met het spel van de eerste helft en kon elkaar ook goed vinden in de combinatie zonder echt gevaarlijk te worden. Echter na deze overtuigende beginfase zette Nieuwkoop verder aan en ging het beter voetballen en legde Schoonhoven de wil op. De JO17-1 kon er bijna niet meer uitkomen en werd ook niet echt meer gevaarlijk voor het doel van Nieuwkoop. Daartegenover testten de middenvelders en aanvallers van Nieuwkoop Roan op zijn keepers kwaliteiten. Roan werd de uitblinker van de middag en hield zijn team knap op de been. Het was dan ook sneu dat juist hij een klein foutje maakte dat de 1-2 betekende. Achraf had daarna de 2-2- op zijn schoen. Na een mooie rush vanuit het middenveld ging hij alleen op de keeper af. Uit een moeilijke hoek schoot hij net voorlangs. Daarmee bleef de eindstand op 1-2 toen de goed leidende scheidsrechter affloot.

Een leuke wedstrijd voor de neutrale toeschouwer waarbij in een hoog tempo werd gevoetbald en veel strijd werd geleverd. Het bleef spannend tot het einde. Met iets meer geluk had Schoonhoven er een gelijk spel uit kunnen halen maar Nieuwkoop had met name in de tweede helft een (fysiek) overwicht en won daarmee deze wedstrijd.