JO17-1 slecht spelen en toch ruim winnen.

VEP JO17-1

26 oktober 2019 15:00

Je hebt soms van die wedstrijden waar het team matig tot slecht speelt maar toch via individuele kwaliteiten als winnaar van het veld stapt. Vandaag was zo’n wedstrijd. Het samenspel, de organisatie, de discipline, de felheid, het was er vandaag allemaal niet. Wel was er een zeer effectieve voorhoede die weinig kansen nodig had om het maximale rendement te halen. De schoonheid van de doelpunten stonden in schril contract met de kwaliteit van de wedstrijd op het veld.

Vandaag stond voor de JO17-1 de uitwedstrijd tegen VEP uit Woerden op het programma. Een  tegenstander waar de meesten van het team niet vaak eerder tegen speelden. De wedstrijd werd gespeeld op veld 3, het nieuwe kunstgrasveld. Mooi maar wel wat stroef en met diverse kleuren strepen op het veld van het pupillenvoetbal die je kunnen afleiden, maar daarover later meer.

Sem en Amin waren afwezig, Jip en Mateo begonnen op de bank. Schoonhoven had ik het begin van de wedstrijd het beste van het spel. Veel ruimte ontstond er op het middenveld waar Karsten, Orfan en Achraf naar hartenlust konden combineren. Het was in feite wachten op het eerste doelpunt. Voordat Orfan een hoekschop bij de tweede paal prima binnenkopte had de JO17-1 al enkele kansen gehad, maar niet benut. Niet lang na de eerste goal wist Bilal O het net te vinden na een goede combinatie met Achraf. VEP kon geen vuist maken in de eerste helft, de kansen die ze kregen werden veroorzaakt door slordigheden van Schoonhoven. Roan hoefde slechts een enkele keer in actie te komen. De JO17-1 ging met een 0-3 stand de rust in. Net voor de rust wist Achraf, op aangeven van Orfan, via een geplaatst afstandsschot de ruststand te bepalen.

Geen vuiltje aan de lucht zou je denken, maar daar dacht VEP toch anders over in het tweede deel. Met veel druk naar voren en het doorschuiven van hun laatste man konden ze Schoonhoven terugdringen op eigen helft. Alleen via kunst en vliegwerk kon de verdediging voorkomen dat VEP de aansluitingstreffer scoorde. Het was VEP dat terecht de 1-3 scoorde en daarmee de aansluiting wist te vinden. VEP had op dat moment het betere van het spel , goede combinaties en veel feller in de duels. Schoonhoven stelde daar bitter weinig tegenover.

Na goed doorjagen van Bilal O op de keeper ging deze in de fout en kon Bilal O van afstand eenvoudig binnen schieten. VEP zette nog een keer aan het spel golfde heen en weer. Schoonhoven ging teveel lopen met de bal daar waar de simpele oplossing toch de combinatie was. Als je ook vervolgens overal een stapje te laat komt in de duels is het voor VEP eenvoudig om te scoren. Van 20 meter kon de spits van VEP eenvoudig de bal in het open doel scoren. Roan oriënteerde zich op de verkeerde lijnen in het veld en dacht dat het doel ergens anders stond, hierdoor stond hij naast zijn doel en bij het schotje dacht hij dat deze naast het doel ging anders was deze eenvoudig te stoppen.

VEP voerde nog meer de druk op, maar Dahir bracht wat lucht. Hij scoorde met een geplaatste kopbal in de bovenhoek uit een slim genomen hoekschop van Achraf en Bilal. Het slotakkoord was een gave actie van Justin, die via een indrukwekkende solo de bal vanaf de achterlijn hard voorschoot zodat Bilal O de bal van dichtbij kon binnenschieten. De tweede helft was er een om snel te vergeten. VEP was actiever en feller in de duels, het spel van Schoonhoven kwam onvoldoende uit de verf. Gelukkig was vandaag de voorhoede zeer effectief.

Volgende week is de JO17-1 vrij en daarna begint een reeks van interessante wedstrijden tegen mede concurrenten.