Neptunus-Schiebroek 1 - Schoonhoven 1

Schoonhoven 1

13 augustus 2011 15:00

Schoonhoven onderuit tegen Neptunes-Schiebroek

Na de voorbereiding te zijn gestart met overwinningen op Streefkerk (2-1) en Alphense Boys 2 (3-2), werd in 3e wedstrijd van de voorbereiding verloren. Op bezoek in Rotterdam bleek de nieuwe fusieclub Neptunes-Schiebroek met 3-1 te sterk. Voor Schoonhoven redde Gerben Ruissen een kwartier voor tijd de eer door het enige doelpunt voor Schoonhoven  voor zijn rekening te nemen.

Trainer Bert Potuyt gebruikte ook deze wedstrijd om veel spelers aan het werk te zien en daarnaast probeerde hij een aantal spelers op voor hun andere posities. Wat hij tegen Neptunes-Schiebroek gezien heeft zal hem waarschijnlijk wijzer gemaakt hebben, maar gerust kan hij nog niet zijn over het spel dat deze middag getoond werd. Schoonhoven zit zeker nog niet op het niveau dat in de competitie nodig zal zijn om een rol van betekenis te kunnen spelen, maar ook deze middag werd bij vlagen wel het potentieel zichtbaar.

In de voor de thuisclub historische wedstrijd, het was de eerste wedstrijd in de historie die door de zaterdag selectie gespeeld werd onder de naam Neptunes-Schiebroek, begon Schoonhoven rommelig aan de wedstrijd. Een aantal spelers moest duidelijk wennen en dat zorgde ervoor dat het overwicht bij Neptunes-Schiebroek lag. Dit resulteerde al snel in een 1-0 voorsprong. Op de rand van de zestien werd de bal in de rechter benedenhoek achter Sjef van Vugt geschoten. Na de achterstand kwam Schoonhoven iets beter in het spel, maar overtuigend was het niet. Alleen Willem-Paul van der Heijden was dichtbij een treffer, maar zijn schot spatte uiteen op de lat.

In de rust vonden er bij zowel Schoonhoven als Neptunes-Schiebroek veel wisselingen plaats. Schoonhoven was gevaarlijker dan voor rust, maar het wist niet op gelijke hoogte te komen. Erik Zuurmond trof met een hard schot de paal en Deef Vermeulen kopte vanuit een corner net voorlangs. Waar Schoonhoven het net niet wist te vinden, deed Neptunes-Schiebroek dit wel. Twee keer werd er vanuit een standaardsituatie gescoord, waardoor de stand op 3-0 werd gebracht. Uiteindelijk deed Gerben  Ruissen 10 minuten voor tijd nog iets terug, door in de rebound de 3-1 binnen te tikken. Dit was ook de eindstand.

Na 3 oefenwedstrijden gaat a.s. dinsdag het bekertoernooi beginnen. Schoonhoven zal dan in Woerden aantreden tegen VEP. Een week later op 23 augustus komt Moordrecht op bezoek en op zaterdag 27 augustus is Zestienhoven te gast. Tussendoor speelt Schoonhoven op 20 augustus nog een oefenwedstrijd tegen TAVV, de tegenstander in de 2e week van de competitie.

Opstelling Schoonhoven: Sjef van Vugt, Surija Nandagopal (Mark Kruiper), Mark Kruiper  (Deef Vermeulen), Jouk Pols (Thomas Berendsen), Nabil Belali, Erik Hartvelt (Gerben Ruissen), Martin Schep (Erik Zuurmond), Robin Heijkoop (Erik Kuiper), Mike Ketelaar, Willem Paul van der Heijden en Pieter Meijer.