JO17-1 verliest van Haastrecht, maar vooral van zichzelf

Schoonhoven JO17-1

23 november 2019 10:05

P.J.G. (Peter) van Harmelen

De stand doet anders vermoeden (een 4-1 nederlaag), maar de wedstrijd tegen Haastrecht was een gelijkwaardige strijd tussen de twee ploegen uit de Krimpenerwaard. Opmerkelijk was dat Haastrecht welgeteld één kans kreeg in de eerste helft, maar wel met een stand van 3-0 ging rusten.

De JO17-1 kwam goed uit de startblokken en kreeg direct een aantal mooie kansen om de openingstreffer te maken. De eerste was voor Brent, zijn kopbal werd knap gestopt. De rebound kon vrij worden ingetikt maar dat lukte helaas niet. Hierna was het Sem die van dichtbij over schoot. Na deze enerverende openingsfase speelde de wedstrijd zich vooral af op het middenveld. Beide teams waren niet in staat gevaarlijk te worden voor de goal. Een verdwaalde voorzet van Haastrecht werd door Brent echter ongelukkig in eigen goal gekopt. Schoonhoven pakte direct het initiatief hetgeen leidde tot een schot van Bilal op de paal. Het kleine beetje geluk voor de JO17-1 ontbrak opnieuw. Vervolgens bracht Justin de verdediging in de problemen via een onnauwkeurige pass. Brent wist te voorkomen dat het gevaarlijk werd en speelde terug op Roan. Zijn uittrap kwam echter tegen een been van een Haastrecht speler en belandde in het doel achter Roan. Haastrecht scoorde hierna snel opnieuw. Een goed voorzet werd bij de tweede paal knap binnen geschoten. De goed leidende scheidsrechter floot hierna voor de rust.

In de rust werd afgesproken dat de tweede helft voor ons zou beginnen met een 0-0  stand en deze helft met een positief resultaat zou worden afgesloten. Schoonhoven startte weer goed en via goede combinaties werden  het gevaarlijk. Een mooie aanval belandde bij Sem die geen geluk had toen hij een-op-een tegen de keeper schoot. Vervolgens werd het helaas 4-0 voor Haastrecht, Dahir wilde in de opbouw breed spelen op Mateo, maar zijn pass was verkeerd waardoor de spits van Haastrecht een vrije loop had en met een schot Roan kansloos liet. Bijna werd het zelf 5-0, maar gelukkig werd de bal op de paal geschoten. De JO17-1 bleef hierna vechten voor minimaal één goal en die kwam dan ook. Een goede combinatie bereikte Bilal en hij wist via een solo de verdediging uit te spelen en de keeper te passeren. Een meer dan verdiende eretreffer. Schoonhoven zette nog eenmaal aan maar tot echt grote kansen kwam het niet. Haastrecht speelde de wedstrijd goed uit en kwam niet meer in de problemen.

Een wijze les weer vandaag en een aantal punten voor verbetering. De JO17-1 bleef knokken tot het einde van de wedstrijd voor een goed resultaat. Woensdag speelt de JO17-1 om 19 uur voor de Rijnmond cup thuis tegen Olympia.