Negatieve reeks JO17-1 doorbroken

FC Oudewater JO17-1

30 november 2019 10:45

Onder ideale omstandigheden werd gisteren de derby tegen FC Oudewater gespeeld. Een mooie gelegenheid om de negatieve reeks van drie verliesbeurten op rij te doorbreken. Er was alles aan gelegen om een goed resultaat neer te zetten. Met winst werd een plek in de middenmoot van de competitie veilig gesteld.

De spelers hadden deze boodschap goed in hun oren geknoopt want binnen 20 seconden werd Sem alleen voor de keeper gezet en kon hij vrij uithalen op doel. De keeper van Oudewater wist echter nog redding te brengen. Oudewater nam daarna het initiatief over en een reeks van hoekschoppen kreeg de JO17-1 te verdedigen. Vakkundig werden deze door de verdediging onder leiding van Roan onschadelijk gemaakt. Schoonhoven ging beter voetballen, met goede combinaties en via het verleggen van het spel ontstond steeds meer ruimte. Sem profiteerde daar als eerste van. Een uitstekende dieptepass van Achraf bereikte Sem. Voor hem was het vervolgens een koud kunstje om de 1-0 voorsprong aan te tekenen.

Schoonhoven bleef goed voetballen en dat leidde tot diverse kansjes van Achraf, Bilal, Amin en Sem. Oudewater aan de andere zijde liet ook van zich spreken. De snelle en fysiek sterke voorhoede van Oudewater werd vakkundig verdedigd door Ralph, Brent, Mateo en Lars. De stuwende motor was het middenveld. Orfan, Karsten en Achraf wisten iedere keer de juiste openingen in de breedte en diepte te vinden. Al vaker werd er in de afgelopen wedstrijden goed gevoetbald maar werd dat niet omgezet in doelpunten. Vandaag was dat gelukkig niet het geval. Twee knappe goals van Achraf met eerst een assist van Bilal en daarna Sem zorgde ervoor dat de JO17-1 met een 3-0 voorsprong de rust in ging.

Diverse wissels werden doorgevoerd in de rust. Justin en Bilal gingen de voorhoede versterken, Jip en Dahir gingen verdedigend spelen. Schoonhoven ging verder waar het gebleven was, namelijk met goed voetbal te spelen. Oudewater kreeg in de tweede helft geen kans meer en Roan hoefde alleen bij een enkel afstandsschot in te grijpen. De ingebrachte spelers zorgden voor een extra impuls en Schoonhoven kreeg diverse kansen waarvan het er twee verzilverde. Een mooie solo van Sem door de verdediging heen, na een pass van Justin, eindigede met een diagonaal schot in de verre hoek buiten het bereik van de keeper. Het vastzetten en druk zetten op de bal leidde de eindstand in. Justin veroverde de bal en had een vrije doortocht naar het doel. Hij hield goed overzicht en legde de bal breed op Amin, die zijn eerste goal in de competitie kon scoren.

Een goede overwinning vandaag en volwassen gevoetbald. De negatieve reeks van verloren wedstrijden is doorbroken. Wedstrijden waar zeker van geleerd is want vandaag werd en met concentratie en overtuiging verdedigd. Opbouwend was het sterk en via het middenveld werden de juiste openingen gevonden. De aanval was scherp en energiek en wist voldoende kansen te creëren waarvan er vijf omgezet werden tot doelpunt.

De najaar competitie is reeds geëindigd voor de JO17-1. Een mooie gedeelde vierde plaats in de competitie is het resultaat. Volgende week spelen we vriendschappelijk uit tegen DSVP uit Pijnacker, daarna wacht op 14 december de bekerwedstrijd tegen MVV’27 uit Maasland.