JO17-1 bekert verder na curieuze strafschoppenreeks

VVOR JO17-1

19 oktober 2019 12:00

Na de 2-2- eindstand in de reguliere wedstrijd tegen VVOR werden voor het bereiken van de volgende ronde strafschoppen genomen. Bij een 5-4 voorsprong voor VVOR schoot Bilal A de bal tegen de benen van de duikende keeper van VVOR. De spelers van VVOR juichten al, maar door het effect aan de bal rolde deze heel langzaam alsnog over de doellijn. Gelijk en de stafschopreeks werd voorgezet. VVOR schoot vervolgens op de paal, waarna Sem onverbiddelijk in de rechterbovenhoek schoot. De vreugde aan Schoonhoven zijde was groot!!

VVOR is koploper in de 2e klasse. Tot op heden hebben ze alles gewonnen in de beker- en reguliere competitie. Een ideale tegenstander om tegen te spelen. Het zou voor de neutrale toeschouwer een enerverende wedstrijd worden waarin het tempo zeer hoog lag en met veel inzet en passie werd gestreden. De start van de wedstrijd was voor VVOR, met veel druk probeerden ze de JO17-1 op eigen helft te dringen. Met goed combinatievoetbal wist Schoonhoven er af en toe gevaarlijk uit te komen. Daar waar VVOR meer balbezit had, waren de betere kansen voor de JO17-1. Dat vertaalde zich ook in een voorsprong in de 20e minuut. Uit een hoekschol wist Bilal A netjes de bal uit de lucht in het doel te schieten. Het was vervolgens jammer dat de scheidsrechter geen voordeel gaf aan Schoonhoven toen Justin al had gescoord. De toegekende vrije trap werd hard ingeschoten maar de keeper van VVOR redde fraai. VVOR was heer en meester op het middenveld, alleen de voortzetting naar gevaarlijke acties voor het doel vond niet plaats waardoor de goede verdediging van Schoonhoven met Jip, Lars, Brent en Mateo eenvoudig overeind kon blijven. Met een omzetting en inbrengen van Viggo op het middenveld kreeg de JO17 meer grip. Een aantal gevaarlijke aanvallen van de JO17-1 volgden. Orfan had meer verdiend toen zijn schot van afstand in de bovenhoek via de keeper op de paal belandde. Met een 0-1 voorsprong ging Schoonhoven de rust in.

In de tweede helft zette VVOR nog meer aan en kwam Schoonhoven weer onder druk te staan. Schoonhoven schakelde om naar de lange bal en hoopte op de snelheid en behendigheid van de aanvallers. Dat had direct succes. Een mooie actie van Sem in combinatie met Bilal O stelde Dahir in staat om de bal loepzuiver in het doel te schieten. VVOR ging steeds meer vooruit voetballen maar de verdediging van Schoonhoven gaf geen krimp. Er werden fysieke maar vooral sportieve duels uitgevochten. Een derde goals van Schoonhoven werd om onduidelijke redenen helaas afgekeurd. Dat was wel het startsignaal om alles of niets te gaan spelen voor VVOR. Een ongelukkig duel tussen Mateo en de sterke spits van VVOR leidde tot de 1-2. De scheidsrechter zag in het duel een overtreding van Mateo en legde de bal op de stip. De toegekende strafschop werd hard ingeschoten door VVOR. Vele aanvallen volgden maar het vizier van VVOR stond vandaag niet op scherp. Tot een paar minuten voor tijd. Een hoge voorzet uit een vrije trap werd diagonaal, buiten bereik van Roan, ingekopt door de spits. Hiermee was de stand gelijk: 2-2. In het resterende deel werd vervolgens niet meer gescoord.

De strafschoppenreeks werd vervolgens door de gelukkigste ploeg vandaag gewonnen. Complimenten voor VVOR, een goede ploeg die zeker op een hoger niveau moet gaan spelen. Het was vandaag een echte bekerwedstrijd waar alles in zat. Veel duels, hard werken, maar zeer sportief en onderling respect, mooie goals en een curieuze ontknoping.

Volgende week wacht voor de JO17-1 de uitwedstrijd tegen VEP uit Woerden voor de competitie.