Teleurstellende start JO17-1

Floreant JO17-1

18 januari 2020 10:00

De JO17-1 is er niet in geslaagd punten mee te nemen uit Boskoop. Tegen Floreant kon niet worden gewonnen en enigszins geflatteerd werd het 4-1 voor de thuisploeg.

De JO17-1 had een goede voorbereiding op het voorjaars seizoen. Oefenwedstrijden werden gewonnen en er werd hard getraind. De signalen waren positief. Helaas ging Schoonhoven verder waar het eind vorig jaar mee was geëindigd: kansen missen en te eenvoudig doelpunten incasseren.

Het was voor de jongens vroeg op, om 08.30 uur vertrokken we naar Boskoop. Na de warming up werd er om 10 uur afgetrapt onder leiding van de goed leidende scheidsrechter. De beginfase ging over en weer. Floreant kreeg een mooie kans toen Dahir zich verkeek op een lange bal, aan de andere kant werd Sem alleen voor de keeper gezet maar schoot naast. Hierna was het Schoonhoven wat een groot overwicht had en aanval na aanval volgde. Een verre trap naar voren werd verkeerd ingeschat door Mateo, de spits van Floreant veroverde de bal en kon met een bekeken lob van 30 meter een schitterend doelpunt aantekenen. De JO17-1 zette extra aan en vele kansen volgden maar de bal wilde er maar niet in. Achraf schoot in kansrijke positie op de lat. Sem en Bilal mistte opgelegde kansen. Gelukkig kon de JO17-1 toch nog juichen in de eerste helft. Achraf plaatste de bal slim naar Sem en via de keeper rolde de bal in het doel. Hierna probeerde de JO17-1 door te drukken maar dat lukte helaas niet.

In de rust werden Ralph en Amin ingewisseld en met goede moed werd begonnen aan de 2e helft. Floreant ging meer verdedigend spelen en loerde op de counter. Schoonhoven meer balbezit, echter tot grote kansen kwam het niet echt. Wel wat afstandsschoten die vooral over gingen. Een bekende voetbalwet is : als je zelf niet scoort dan….. kwam nu ook weer uit. Floreant wist relatief eenvoudig te scoren. Schoonhoven dacht aan buitenspel en de verdediging bleef staan kijken hoe de Floreant spits na een slimme steekpass tussendoor eenvoudig de bal in de hoek kon leggen. De jongens pepten elkaar op en gingen op jacht naar de gelijkmaker. Een beleg op de verdediging van Floreant volgde maar ook nu stond het vizier niet op scherp, wist de keeper de bal te stoppen of was er altijd wel een been wat het schot blokte. Met extra aanvallende impulsen werden de laatste 10 minuten ingezet. Dat had direct effect want Bilal en Dahir gingen samen op de keeper af van Floreant maar ook hier werd er niet gescoord.

In de counter daarop wist Floreant direct te scoren en het geloof in een resultaat verdween direct. De kopjes gingen hangen en het was eigenlijk wachten op nog een goal van Floreant, die kwam er net voor het einde nog en daarmee werd de eindstand bereikt. Een zeer teleurstellende wedstrijd. Voor het gevoel beter zijn, ontzettend hard werken, veel kansen krijgen maar deze niet kunnen omzetten in doelpunten. Via verdedigende fouten en in de counter verliezen is dan zuur. Maar wel terecht!

Volgende week moet het beter dan spelen we thuis tegen ESTO.