Knappe overwinning JO17-1

Be Fair JO17-1

1 februari 2020 11:45

Schoonhoven JO17-1 legde vandaag Be Fair op de pijnbank. De koploper tot dat moment moest het vooral in de tweede helft afeggen tegen een ontketend Schoonhoven waarin de JO17-1 de rusttand uitbreidde naar een 3-1 overwinning.

De JO17-1 begon fel en geconcentreerd aan de wedstrijd en kreeg al binnen enkele seconden een uitgelezen mogelijkheid via Sem om te scoren. Helaas werd deze kans niet omgezet in een goal. Be Fair was wellicht wat overdonderd door het begin maar langzaam kwamen de gasten uit Waddinxveen beter in hun spel en werd duidelijk waarom ze hoog op de ranglijst staan. Schoonhoven werd goed onder druk gezet en als Schoonhoven zich op de helft van Be Fair begaf was het oppassen voor de snelle omschakeling van Be Fair. De betere mogelijkheden waren in deze fase voor Be Fair. Een goal kon niet uitblijven. De openingsgoal viel na 20 minuten in de eerste helft een klein foutje in de opbouw leidde tot balverlies, een mooie diagonale pass en direct stond de spits van Be Fair oog in oog met Roan en kon de 0-1 aantekenen. Toch een kleine domper want tot dat moment konden de jongens goed meekomen. De mouwen werden extra opgestroopt en Schoonhoven ging op jacht naar de gelijkmaker. Die kwam er ook net voor het rustsignaal, een mooie pass van Sem tussen de verdediging door bereikte Justin die uiterst koelbloedig de 1-1- intikte.

In de rust werden wissels doorgevoerd en vol goede moed werd begonnen aan de tweede helft met het gevoel dat er wellicht meer in zat dan een gelijkspel. De tweede helft was vooral eenrichtingsverkeer richting doel van Be Fair. Be Fair was sporadisch nog gevaarlijk en de verdediging van Schoonhoven kon eenvoudig overeind blijven. Mooie aanvallen volgden en er werd goed gecombineerd. Amin wist met een goede assist Bilal te bereiken en deze slalomde door de verdediging heen en wist hard in de bovenhoek binnen te schieten. Er werd hard gewerkt om Be Fair onder druk te houden. Als Be Fair dan toch onder de druk uit voetbalde was het de verdediging die uitstekend zijn mannetje stond. Na uitstekend doorjagen van Orfan kwam de bal bij Justin. Via een goede actie van Justin in het strafschopgebied van Be Fair legde hij de bal klaar voor Amin die snoeihard hoog de bal in de touwen binnenschoot. Met nog 10 minuten voetballen en een 3-1 voorsprong werd het in de laatste minuten nog even spannend toen Be Fair meer risico nam en in de aanval ging. Dat schepte aan de andere kant mogelijkheden en Sem werd gewisseld voor de extra snelheid. Het was allemaal niet meer nodig want de jongens trokken de overwinning knap over de streep.

Een mooie overwinning waar er hard werd gewerkt, een mooi resultaat en opsteker voor de derby van volgende week tegen Bergambacht.