JO17-1: loon naar werken levert gelijkspel op

ESTO JO17-1

25 januari 2020 11:30

Vandaag de eerste thuiswedstrijd in de nieuwe voorjaarscompetitie. Aan Schoonhoven de taak om het slechte begin van afgelopen week tegen Floreant weg te poetsen en vrijuit te voetballen. Na een enerverende wedstrijd tegen ESTO stond er een 1-1 gelijkspel op het scorebord. Een terechte uitslag al had ESTO met iets meer geluk zomaar de wedstrijd eerder op slot kunnen gooien.

Schoonhoven begon uitstekend aan de wedstrijd en legde ESTO in de beginfase de wil op via goed combinatievoetbal. De beste kans kwam uit een vrije schap van Orfan die goed indraaide richting doel en buiten bereik van de keeper helaas via de binnenkant van de paal het veld in stuiterde. De spitsen waren niet alert genoeg om de bal in te tikken. Na deze periode van goed voetbal kwam ESTO meer in haar spel. Schoonhoven hielp ESTO daar wel bij door te grossieren in verkeerde passes en gebrek aan energie en vechtlust. Alle 50-50 ballen waren voor ESTO en het goede voetbal uit de beginfase was volledig verdwenen. ESTO zette extra aan en creëerde diverse kansen. Gelukkig stond het vizier voor de ploeg uit Bodegraven niet op scherp. Toch kwam ESTO op een terechte voorsprong, een indraaiende vrije schop werd in twee keer binnengekopt achter Roan.

In de rust werd de JO17-1 wakker geschud om met meer vechtlust en energie de tweede helft te spelen. Dat had zeker effect, de gehele tweede helft werd er hard gewerkt en voor iedere bal gevochten. Het tempo lag hoog en zowel ESTO als de JO17-1 kregen kansen. Sem brak door maar helaas schoot hij tegen de keeper aan. Karsten kon uit een corner intikken maar schoot recht in de handen van de keeper. Bilal schoot na een mooie rush net naast. Roan en de verdediging bestaande uit Brent, Ralph, Mateo en Lars (Dahir) moesten ook een aantal keer in actie komen om reddend op te treden bij aanvallen van ESTO. Eindelijk viel dan toch de gelijkmaker. Bilal wist de hoekschop precies op het hoofd van Sem te mikken en voor Sem wast het een koud kunstje om de bal vervolgens in te koppen. Met nog een paar minuten op de klok gingen beide partijen nog vol voor de aanval. Dat leverede wederom aan beide kanten kansen op maar gescoord werd er niet.

Een leuke pot voetbal tegen een gelijkwaardige tegenstander. ESTO voetbalde een groot deel van de eerste helft beter maar wist dat niet in meer goals uit te drukken. In de tweede helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Schoonhoven wist alsnog via hard werken een gelijkspel uit te slepen. Volgende week wacht thuis Be Fair de ongeslagen koploper. Een mooi affiche!