Schoonhoven JO17-2 - Gouderak B1

27 augustus 2011 12:45

Waas, H. van

B2 opent met winst

Voor Schoonhoven B2 is de eerste overwinning van het seizoen binnen. Op eigen veld werd verdiend met 3-2 gewonnen van Gouderak B1. De score had hoger uit kunnen vallen.

Op het tweede veld, dat nodig eens gemaaid moet worden, startte Schoonhoven rommelig. Het team stond voor het eerst in deze samenstelling binnen de lijnen, sommige spelers ook op een nieuwe positie, en dat was te zien: op sommige momenten was het je reinste kluitjesvoetbal. Een vroeg tegendoelpunt was het gevolg. In de 4e minuut won de linksvoor van Gouderak zijn duel op snelheid, zette laag voor, en in het midden kon de spits ongedekt van 5 meter intikken.

Na deze vroege tegenvaller stelde de B2 al snel orde op zaken. De combinaties gingen lopen, en vanaf ongeveer de 10e minuut kwam Gouderak er nauwelijks nog aan te pas. Er volgde een hele rits kansen voor Schoonhoven, maar de afwerking liet te wensen over. De schoten - en er waren er toch wel een stuk of zeven - waren te gehaast, te zacht, naast, of binnen bereik van de keeper. Uiteindelijk brak Tommy in de 25e minuut de ban met een mooi afstandsschot van buiten de zestien, dat over de keeper heen het net in zeilde. Met deze gelijke stand werd de rust bereikt.

Foto: Levi scoorde de winnende treffer.

In de tweede helft ging de wedstrijd meer gelijk op, al was er nog wel een overwicht voor Schoonhoven. Ook de kansen waren voor de thuisploeg; Gouderak, waar de beste B-spelers naar verluidt naar de A zijn overgeheveld, kwam niet veel verder dan wat diepe ballen die door Oussama opgeraapt konden worden. Schoonhoven creëerde wel echte kansen, maar de bevrijdende goal wilde maar niet vallen en het niveau begon langzaam te dalen. In de 26e minuut was het dan toch raak, Levi prikte de bal laag in de hoek en de voorsprong was een feit. Drie minuten later verdubbelde Ryan de voorsprong met - het is misschien wat vroeg in het seizoen om al met superlatieven te smijten, maar toch - een fabelachtige goal. Hij rende vanuit het midden naar links toe achter een bal aan, en krulde hem in de draai in een keer met links in de linkerbovenhoek.

In de 34e minuut scoorde Gouderak nog de aansluitingstreffer uit een directe vrije trap - die mocht er ook wezen - zodat het in de laatste 5 minuten toch nog spannend werd, maar de overwinning kwam niet meer echt in gevaar. Schoonhoven B2 heeft in deze wedstrijd bij vlagen hele mooie dingen laten zien: snelle combinaties, intelligent loopwerk, voetballend vermogen, duelkracht, maar er waren ook momenten van te lage handelingssnelheid, de moeilijke (of onmogelijke) oplossing kiezen, slechte balcontrole en onnodig balverlies. Er valt dus nog wel wat te verbeteren, maar voor een eerste wedstrijd was het een goede prestatie.

Doel: Oussama
Verdediging: Quirin (Bas), Anass, Wietse (Wiebe), Youri (Quirin)
Middenveld: Nabil (Wietse), Mo (Nabil), Benjamin (Tommy)
Aanval: Ricky (Benjamin), Levi, Ryan