JO15-1 moet aan het werk na seizoensstart

DWO JO15-1

29 augustus 2020 11:15

JO15-1 heeft de eerste officiële wedstrijd sinds de coronastop verloren. In een bekerduel in Zoetermeer was KMD met 5-2 te sterk voor onze jongens. De conclusie van coach Ronald na de wedstrijd was helder: de boys moeten aan de bak!

Het was ook niet makkelijk natuurlijk. In de coronatijd was er maandenlang niet of beperkt getraind en in de vakantie hadden de jongens de duurloopjes overduidelijk ook overgeslagen. Met maximaal drie sessies onder trainer Rob en met één oefenpotje in de benen, was het team nog niet klaar om écht te presteren.

Geen schande, want we gingen ook nog gehavend naar Zoetermeer. Luuk had een enkelblessure overgehouden aan het eerste oefenduel, maar was wel (hulde!!!) meegereisd als toeschouwer. Tim en Adam A waren afwezig en meerdere jongens kampten met pijntjes. Met slechts één wissel achter de hand hadden we nog geluk dat we van scheidsrechter en tegenstander mochten doorwisselen.

We hadden het zwaar dus. Roel had op doel niet zijn beste dag en achterin was het voor Kian, Ian, Ayoub en Adam L lastig om de zaak dicht te houden. Het middenveld met Finn, Melle en Michiel werd vaak overlopen en aanvankelijk was het voor Souhaib, Suleiman en Younes moeilijk om gevaarlijk te worden. Zayd, die licht geblesseerd was, had het als invaller eerst achterin en later op het middenveld al net zo moeilijk.

De tegenstander bleek al snel een maatje te groot, letterlijk en figuurlijk. We kwamen binnen 25 minuten met 3-0 achter, al was een aantal tegengoals te voorkomen geweest. Tegen de verhouding in kwamen we toch terug in de wedstrijd. Eerst scoorde Suleiman, weggestuurd door Souhaib, na een mooie rush. Aan het begin van de tweede helft maakte hij er na weer een mooie solo zelfs 3-2 van.

We mochten hopen, denken aan een stunt, maar helaas niet voor lang. In een mum van tijd kregen we de 4-2 en 5-2 om de oren en was de wedstrijd gespeeld.

Een paar conclusies konden wel worden getrokken na de eerste officiële wedstrijd. Het wordt zwaar in de hoofdklasse, op de tenen lopen. En dat lukt alleen als de jongens een stuk fitter zijn dan nu. Als ze 70 minuten kunnen blijven gaan. Kortom, het luie vakantiezweet moet er uit en er moet aan de conditie worden gewerkt. Dan wordt het ook een stuk makkelijker om aan voetballen toe te komen.

Gelukkig staat maandagavond de volgende oefenpot op het programma, uit bij Montfoort. Weer een kans om te werken aan de fysiek en om te wennen aan het nieuwe team. Trainer Rob, coach Ronald en leider Roeland staan in elk geval te trappelen om daarmee aan de slag te gaan.