Met goed gevoel de competitie in!

Zwaluwen 3

Schoonhoven 2

12 september 2020 13:15

Eindelijk heeft Schoonhoven 2 de eerstewinst gepakt in de uitwedstrijd tegen Zwaluwen uit Vlaardingen. Na een gelijkspel tegen OVV en ongelukkig verlies tegen Barendrecht konden de spelers vandaag met een goed gevoel het veld afstappen. Een mooie opsteker net voor de start van de competitie aankomend weekend.

De ziekenboeg van Schoonhoven stroomt langzaam leeg. De eerste elftalspelers Giorgio Getrouw, beiden net terug van een blessure en Julien Buijs startten allen in de basis. Julien kon zeer verdienstelijk zijn eerste minuten maken na een zware knieblessure die hem meer dan een jaar aan de kant hield. Schoonhoven had de eerste helft duidelijk het overwicht, alleen het baltempo lag veel te laag om de Zwaluwen in verlegenheid te brengen. Tiedere keer zat er in de goede combinaties rond het strafschopgebied wel een been tussen van één van de verdedigers van Zwaluwen. Giorgio Getrouw kwam over rechts een aantal keer goed door en stichtte veel gevaar met zijn scherpe voorzetten die helaas niet konden worden omgezet in doelpunten.  Redouan Adoudy probeerde het met rushes en schoten. De verdiende openingstreffer wilde echter niet vallen. Vanuit de omschakeling wist uiteindelijk Giorgio Getrouw te scoren na een bekeken pass van Marouane Elkasimi. Gorgio Getrouw werd de diepte ingestuurd, omspeelde eenvoudig de keeper en schoot hoog in. Net voor het rustsignaal kon Menno den Haan na een uitstekenede dieptebal van Matjeu van Arkel  het strafschopgebied inlopen. Een lobje van Menno belandde tegen de hand van een verdediger en de logische strafschop was het gevolg. Redouan Adoudy schoot de strafschop feilloos binnen.

Na rust bleef Schoonhoven 2 combineren maar werd het wel allemaal wat slordiger. De voorhoede bleef gevaarlijk en het was onvoorstelbaar dat de 0-3 niet kon worden aangetekend. Vele kansen werden er gecreëerd, echter geen enkele kon worden verzilverd. Aan de andere kant stond de verdediging als een huis en slechts sporadisch konden de aanvallers van Zwaluwen enig gevaar stichten. Met nog 30 minuten viel, amper 5 minuten in het veld, Sergio Jongbloed uit met een spierblessure. Alle wissels waren toen al ingebracht. Met 10 spelers moest Schoonhoven verder. Geen onbekende situatie na de wedstrijd van vorige week tegen Barendrecht. Er werd zelfs nog een tiental minuten met 9 spelers gespeeld toen Job van Buren ook uitviel. Maar door hard te werken bleef Schoonhoven overeind en haalde professioneel de overwinning binnen.

Aankomende week start de competitie tegen Sparta (av) dat afgelopen seizoen voor COVID-19 op de tweede plek stond op de ranglijst. Een interessante wedstrijd waarin Schoonhoven kan laten zien wat het waard is.