Eerlijke puntendeling

26 september 2020 14:15

Peter Hofman

Opstelling

Uit de uitslag van vorige week is op te maken dat Polsbroek een lastige en taaie tegenstander wordt, die ook nog scoorend vermogen heeft; 5-4 gewonnen van Haastrecht. Dus dat wordt mouwen opstropen en bikkelen.

Wij missen nog een paar spelers; Tyson blijft aan de kant met griepverschijnselen (GEEN corona!), Mo is nog niet speelgerechtigd (overschrijving vanuit Elinkwijk is nog niet rond) en Omran kan alleen de eerste helft meedoen i.v.m. werk. Bovendien heeft onze vaste keeper een studie weekend ingelast en is daardoor ook afwezig. Gelukkig hebben wij een goede reserve keeper, Max den Hollander. Hij is voor deze wedstrijd gekleed in een kanarie geel tenue met valbeveiliging en nieuwe gele handschoenen.

Met Max op doel schuift Ralph een linie naar achter en vormt samen met Matthijs het centrale blok in de verdediging.

Bij aanvang blijkt Polsbroek inderdaad een lastige tegenstander, waartegen wij het de eerste 20 minuten erg lastig hebben. Zij combineren goed en wij komen eigenlijk niet aan aanvallen toe. Toch zijn er kansjes over en weer, maar is er net geen mogelijkheid om goed af te ronden.

Door regelmatig te wisselen kunnen pijntjes en vermoeidheid even wegzakken, waarna weer volle bak gegeven kan worden. Wekelijks wordt de begin opstelling op de website van Schoonhoven geplaatst en wordt het wisselbeleid uitgewerkt. Gepoogd wordt om iedereen ongeveer evenveel speeltijd te geven, zonder met een verzwakt elftal op het veld te staan. Gelukkig is het team goed uitgebalanceerd en de spelers zijn multi inzetbaar, dat maakt het voor een coach wel makkelijk.

Wij gaan met de brilstand 0-0 rusten.

De tweede helft geeft een vergelijkbaar beeld als de eerste helft, Polsbroek komt goed uit de startblokken en wij kunnen daar weinig tegenover stellen. Polsbroek had de eerste helft al een keer pech met een bal tegen de kruising van het doel, maar nu hebben zij wel weer erg veel geluk door een bal die wij niet weg kunnen krijgen in het doel te frommelen, 0-1.

De wedstrijd voltrekt zich gelijk aan de eerste helft; eerst is Polsbroek sterker, dan is het met name een gevecht op het middenveld en het laatste deel zijn wij sterker. Bovendien hebben wij Akram in de gelederen, die zo af en toe als een stormram door de verdediging van Polsbroek beukt. En onze bal goochelaar Beli, die altijd wel een gaatje ziet om tussen 3 spelers door te glippen. Zo komt dan ook ons doelpunt tot stand, Beli zet de verdedigers van Polsbroek te kijk en levert de bal bij Akram af, die bedenkt zich geen seconde en plaatst de bal in de verre hoek, 1-1.

Tegen het einde durft de coach geen risico meer te nemen en blijft de stand 1-1. Akram, onze topscoorder, krijgt nog een publiekswissel. Hij wordt met veel applaus naar de kant gehaald. Door dit gelijk spel behouden we uitzicht op het kampioenschap (2de plaats)!

Tenslotte nog twee bedankjes; allereerst onze scheidsrechter, Peter Hofman, die zeer verdienstelijk deze zeker niet makkelijke wedstrijd floot en onze thuis-grensrechter, Frank Houdijk, die met kordaat vlaggen ons behoed heeft voor een nederlaag.

Volgende week vroeg uit de veren en op de fiets naar Bergambacht om daar de punten te gaan weghalen.

Richard