Schoonhoven JO13-4 - Capelle D5

D-Pupillen beker poule, D4, Groep 7 08

3 september 2011 9:45

Ruime overwinning D4 na slome start

Afgelopen zaterdag heeft D4 het puntenaantal verdubbeld in de wedstrijd tegen Capelle D5.

D4 begon de wedstrijd in een gezapig tempo. In vergelijking met de wedstrijd tegen Bergambacht, straalde het team weinig energie uit. Eén van de leiders had de jongens namelijk te vroeg naar het veld laten komen, dus er moest lang gewacht worden alvorens ze de wei in konden. Omdat het nogal drukkend weer was, kwam dat de voorbereiding niet ten goede. D4 had wel de overhand, maar kon totaal geen potten breken in de eerste helft.

Toch kwam D4 op 1-0. Coen scoorde een door de tegenstanders hevig bekritiseerd doelpunt, want het zou buitenspel geweest zijn. Maar scheidsrechter Eland hield voet bij stuk. De rest van de eerste helft kon administratief afgedaan worden, want veel kansen wist D4 niet te creëren. Een enkel schot van Imad was er nog te noteren, maar het publiek was blij dat het rust was, want er was niet veel te genieten.

Dat was in de tweede helft wel anders. Er leek een last van de ranke schouders afgevallen te zijn, want vanaf de aftrap werd er met veel elan gevoetbald en dat resulteerde in een spervuur van aanvallen. Vooral Hidde had het flink op zijn heupen en wist op linksbuiten veel gevaar te stichten. De doelpunten vielen dan ook vanaf dat moment als rijpe appelen van de boom. Hidde (2x), (een pegel van invaller) Justin, Soufian en Imad waren o.a. de doelpuntenmakers, maar het doelpunt wat de toeschouwers echt op de banken kreeg, kwam deze keer toch wel van Jan. Hij wist de keeper met een hele fraaie lob van een kleine 20 meter te verschalken. Zo eindigde de wedstrijd in 7-0 en blijft D4 in de race voor de bovenste plaatsen.