Verdiende en degelijke overwinning

SVS 3

3e klasse E

3 oktober 2020 12:45

Zonder uitslaper Marouane Elkasimi in de basis startte Schoonhoven 2 zijn tweede competitieduel en thuiswedstrijd tegen SVS. De wedstrijd tegen en in Bergambacht van vorige week is verplaatst naar 17 oktober a.s. De wedstrijd tegen SVS leverde Schoonhoven na 90 minuten drie verdiende punten op via een 1-0 winst. De verdediging van Schoonhoven gaf bijna geen kansen weg en stond zeer geconcentreerd en degelijks te verdedigen. Aanvallend moet het nog scherper. Het vele balbezit resulteerde tot 30 meter voor het doel in goed voetbal, echter daarna was de eindpass te onzuiver, werden niet de juiste keuzes gemaakt en soms ontbrak het kleine beetje geluk bij de afronding.

In de openingsfase kon SVS over rechts een paar keer gevaarlijk doorkomen. Maar echte kansen leverde dit niet op door goed ingrijpen van Menno, Imad, Matjeu, Nick en keeper Stephan. Nadat Schoonhoven meer grip kreeg op het spel van SVS ging het naar hartenlust combineren en mooie aanvallen volgden elkaar snel op. Echt gevaarlijk was het niet omdat de eindpass niet zuiver was, net even niet de vrije man werd aangespeeld of er te lang werd getwijfeld om te schieten. En als er dan wel door Gerwin Neven een keer venijnig op doel werd geschoten dat stond de binnenkant van de paal succes in de weg. Net voor de rust viel Julien Buijs geblesseerd uit. De spits net terug van een kruisbandblessure verdraaide zich en liet zich direct vervangen. We hopen dat de blessure mee valt. Voor hem kwam Redouan Adoudy in de ploeg.

Na rust werden Tarik el Ameri en Maroune el Kasimi in de ploeg gebracht. Dat bracht nieuwe impulsen in het aanvalsspel van de Schoonhovenaren. Een mooie aanval over diverse schijven werd knap ingeschoten door Redouan Adoudy met zijn chocoladebeen. De voorsprong was op dat moment dik verdiend. Voor SVS was dat het sein om een mannetje door te schuiven en meer risico te nemen. Hierdoor ontstond er meer ruimte voor de aanvallers van Schoonhoven. Maar het lukte niet om via één van de vele mogelijkheden de wedstrijd in het slot te gooien. Achterin gaf Schoonhoven niets weg maar bleef het tot het laatste moment spannend. Met hard werken, met name door Gerwin, Jasper en Marouane op het middenveld, en pressing vooruit van de aanvallers kon SVS niet meer gevaarlijk worden en werden drie punten bijgeschreven door de Schoonhovenaren.

SVS toonde zich een taaie hard werkende ploeg waartegen het leuk voetballen was in deze sportieve wedstrijd. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen NSVV uit Numansdorp op het programma.