Schoonhoven JO17-2 - Jodan Boys B4

10 september 2011 12:45

Hayo Nagtegaal

B2 leidt eerste verlies

Na twee wedstrijden waarin ze voetballend de baas op het veld waren geweest moest Schoonhoven B2 nu echt aan de bak. Thuis tegen Jodan Boys B4 werd ondanks een moedige inhaalrace in de tweede helft met 3-5 verloren.

Net als vorige week was het weer een erg warme zaterdag na een koele week. Zonder Ryan, die een oogontsteking had, en met Fouad als invaller op de bank opende Schoonhoven slecht. Al na twee en een halve minuut spelen werd een veel te slappe terugspeelbal vanaf de flank makkelijk opgepikt door een Goudse aanvaller, die vervolgens nog een medespeler aan kon spelen om onze keeper Patrick te omzeilen. De goal kwam eigenlijk niet eens uit de lucht vallen, want de passing was bij Schoonhoven vanaf het begin onder de maat - te zacht en onzuiver. Jodan Boys kon er steeds tussen komen, en Schoonhoven liep achter de feiten aan.

Foto: Nabil en Mo combineren op het middenveld.

In de 14e minuut liepen de bezoekers uit naar 0-2. Na een uitval over links en een scherpe voorzet kon Youri, vlak voor de doellijn en met een tegenstander in zijn nek, niets anders meer doen dan de bal in eigen doel werken. Toch was Schoonhoven tegen deze tijd wat beter in de wedstrijd gekomen. Jodan Boys, dat blijkbaar nog bezig is met de teamindelingen en met een erg grote selectie naar deze wedstrijd was gekomen, was voetballend een prima team, zoals je ook wel gewend bent van deze club, en bovendien fysiek een stuk sterker dan Schoonhoven. Maar Schoonhoven heeft veel creativiteit en vechtlust in de ploeg, en wist tegen de stroom in toch een paar aardige kansen te creëren. Mo, Wietse en Benjamin konden die kansen echter niet omzetten in doelpunten.

Een half uur lang wist Schoonhoven goed partij te geven, toen kroop er toch weer de klad in. In de laatste 10 minuten kwam Jodan Boys meerdere malen gevaarlijk door, en het was te danken aan Patrick dat de schade beperkt bleef. Drie, vier keer doken de Goudse aanvallers alleen op voor de keeper, maar Patrick wist de schoten steeds te keren. Alleen in de 34e minuut moest hij het antwoord schuldig blijven toen hij vakkundig uit positie werd gespeeld, waarna de bal droog in de vrije hoek werd gespeeld. Bij 0-3 floot scheidsrechter Hayo af voor de rust.

Na een donderpreek van Bo in de rust, begon Schoonhoven aan het tweede bedrijf vastbesloten om het beter te doen dan in het eerste. De opbouw van achteruit en de combinaties op het middenveld liepen in ieder geval soepeler, maar tot echt grote kansen leidde dat niet direct. Het eerste doelpunt kwam dan ook compleet uit de lucht vallen. Fouad leverde een zwak schot af dat recht op de keeper af stuiterde, en die liet hem van zijn handen af het doel in rollen. Het was zeker geen slechte keeper die bij Jodan Boys onder de lat stond, maar dit was echt een blunder van formaat.

Foto: Patrick heerst in het strafschopgebied.
 Foto: Patrick heerst in het strafschopgebied.

Die meevaller gaf de burger moed, en Schoonhoven ging op jacht naar de aansluitingstreffer. De kansen waren er zeker, maar zoals vaker dit seizoen werden ze niet verzilverd. De mooiste was voor Levi, die vrij voor de keeper mocht aanleggen maar recht tegen de keeper aanschoot. Aan de andere kant waren er ook kansen voor de snelle aanvallers van Jodan Boys, die veel te vaak alleen voor de keeper konden opduiken. Patrick stond echter als een rots in de branding, totdat ook hij in de 25e minuut moest capituleren.

Met een 1-4 stand op het bord leek de wedstrijd gelopen, maar Schoonhoven zette aan voor een eindsprint. In de 30e minuut werd een strakke voorzet van Fouad vanaf rechts slecht verwerkt door de Goudse verdediging, en Levi aarzelde niet en schoot hem van dichtbij snoeihard tegen de touwen. Twee minuten later knikte Anass binnen vanaf een hoekschop, en ineens was het 3-4 en weer een wedstrijd! Het mocht toch niet zo zijn: drie minuten later, in de 35e, scoorde Jodan Boys de 3-5 na weer een uitval over links, en deze keer was de pijp leeg. Al met al een verdiende overwinning voor een beter Jodan Boys, maar toch ook een wedstrijd waarin Schoonhoven in de tweede helft heeft laten zien dat het zich terug kan knokken vanuit een verloren positie.

Volgende week speelt Schoonhoven om half een uit tegen Spirit B3, dat in de eerste wedstrijd van het seizoen met de bizarre score van 6-5 van ditzelfde Jodan Boys heeft gewonnen.

Doel: Patrick
Verdediging: Bas (Youri), Wiebe, Anass, Youri (Quirin)
Middenveld: Nabil (Ricky), Mo (Nabil), Tommy (Wietse)
Aanval: Benjamin (Fouad), Levi, Wietse (Benjamin)