VVS 2 laat naar winst op Woerden

3446GP
WOERDEN
tel. 0348-415757

Voor Schoonhoven 2 stond zaterdag de uitwedstrijd in en tegen Woerden 2 op het programma. Vanwege een afsluiting op de weg bij Lopik volgde een ontspannende rit door de polder. Tevens was vooraf gewaarschuwd voor parkeerdrukte vanwege festiviteiten in Woerden maar dat viel alleszins mee. Toch hadden sommige spelers het zekere voor het onzekere genomen en in de omgeving geparkeerd.  Dat bleek niet nodig maar met een stevige wandeling in de benen bleek het wel een prima warming up te zijn.

De wedstrijd werd begonnen met een geïmproviseerde voorhoede vanwege blessures, afwezigen of spelers die invallen bij Schoonhoven 1. Maar VVS 2 wist toch een aantal gevaarlijke momenten te creëren in de eerste helft. Het was te danken aan de goede keeper van Woerden dat VVS 2 niet op voorsprong kwam. Een mooie kopbal van Jasper werd over getikt en had meer verdiend, schoten van o.a. Arie, Robbin en Hamza werden onschadelijk gemaakt. Ook Woerden 2 liet van zich spreken via een aantal afstandsschoten, hoekschoppen waarbij Jaysey en de verdediging handelend moesten optreden. Woerden 2 speelde het spelletje goed. Verzorgd voetbal via combinaties en lopende spelers, daarbij een uitstekende en compacte veldbezetting waardoor het lastig is doorheen te voetballen. Het is dan ook verwonderlijk dat deze ploeg zo laag staat want in de eerste helft was Woerden qua veldspel minimaal gelijkwaardig aan VVS 2. Met een brilstand werd de rust ingegaan en was het tijd voor wat aanwijzingen en wissels.

Met verse krachten Marouane Elkasimi en Niek Botter werd er gestart aan de tweede helft. Afspraken in de kleedkamer werden goed opgevolgd en VVS 2 begon direct met meer spirit en intensiteit aan de tweede helft. Dat leidde tot een veldoverwicht voor VVS 2. Woerden weerde zich kranig maar had steeds meer moeite de vrije man te zoeken. Het warme weer was daar ook debet aan. Het was conditioneel zwaar op het ultrakorte kunstgras. Schoonhoven wist een aantal keer goed door te komen via de flanken maar de veldbezetting voor de goal was onvoldoende of de voorzet was net even niet scherp genoeg. Na goed storend werk van Marouane werd Arie Versluis in stelling gebracht en waar hij in een een-op-een situatie bijna altijd scoort kwam de keeper van Woerden nu als overwinnar uit de strijd. Diezelfde Marouane had weinig geluk dat, bij een breedtebal die Jasper zomaar binnen had kunnen lopen, net een verdediger van Woerden nog een been uitstak. Het was uiteindelijk Anouar Bojada die zijn uitstekende optreden beloonde met hard afstandsschot dat via de onderkant van de lat het veld in stuitte. Arie was er als de kippen bij om de bal in te tikken. Schoonhoven leidde met 0-1 en het was zaak om deze voorsprong te behouden. Woerden ging uiteraard meer naar voren spelen en dat zorgde bij VVS 2 voor overuren in de goede verdediging en bij keeper Jaysey. Door de aanvallende impulsen van Woerden ontstond er ook meer ruimte voor de aanvallers van Schoonhoven. Hier profiteerde Arie maximaal van door, na een goede assist van weer Anouar, de bal hard in de hoek te deponeren. De ontlading was groot bij VVS 2. Schoonhoven had daarna nog een grote kans op de 0-3 via een uitstekende actie van gelegenheidslinksbuiten Melvin Brouwer. Eerst verhinderde hij via goed verdedigend werk de aansluitingstreffer van Woerden en direct daarna stond hij aan de andere kant van het veld oog in oog met de keeper. Het had een mooie beloning geweest, maar de keeper van Woerden was ook hier de winnaar. Zo keerde VVS 2 naar huis met de overwinning en werden de drie punten bijgeschreven op de ranglijst.

Complimenten aan Woerden dat vandaag goed voetbal speelde en uitstekend georganiseerd stond. Het maakte het VVS 2 in deze uitermate sportieve en leuke wedstrijd erg lastig. Volgende week wacht Schoonhoven de thuiswedstrijd tegen Bergambacht om 12:00 uur.