Winst VVS 2 in een leuke pot voetbal

2406LD
ALPHEN AAN DEN RIJN
tel. 0172-492713

VVS 2 stond vandaag voor een lastig karwei in de uitwedstrijd tegen Alphia 2. Een geheel gerenoveerd Alphia team want van het team waar VVS 2 in de eerste competitiehelft ruim van wist te winnen zijn nog slechts vier basisspelers over. Alphia heeft hun O23 opgedoekt en veel spelers zijn ingestroomd in Alphia 2 wat daardoor een kwaliteitsimpuls heeft gekregen. Het werd een leuke partij met over en weer kansen en tot het einde toe spannend.

Alphia kwam direct goed uit de startblokken. Met snelheid over de flanken wisten ze VVS 2 direct in verlegenheid te brengen. VVS 2 kwam in de beginfase goed weg bij een uitstekende voorzet die van Alphia zijde niet kon worden omgezet in een voorsprong. Daarna golfde het spel over en weer. VVS 2 had meer balbezit en combineerde makkelijker maar iedere uitval van Alphia 2 was gevaarlijk. In een scrimmage situatie was het Robbin de Lange, die de laatste wedstrijden goed op dreef is, die met een volley de keeper van Alphia het nakijken gaf. VVS 2 dacht aan doordrukken en uitbouwen van de voorsprong maar daarvoor was het spel te slordig en de weinige kansen die men kreeg werden gepareerd door de uitstekende keeper van Alphia 2. De verdediging van VVS 2 had de handen vol bij de gevaarlijke uitvallen van Alphia maar wist toch met een voorsprong de rust in te gaan.

In de tweede helft ging Alphia direct vol druk zetten en daardoor kon VVS 2 naar hartenlust counteren. Melvin Brouwer had een mooie lange pass in de benen die Arie Versluis bereikte en hem direct een-op-een voor de keeper zette. Arie maakt meestal geen fouten in dergelijke situaties en met een bekeken slim balletje langs de keeper betekende dit de 0-2 voorsprong voor VVS 2. Alhia zette een tandje bij en met veel inzet ging het op zoek naar de aansluitingstreffer. Die kwam er ook via een afstandsschot dat onvoldoende kon worden verwerkt waardoor de aanvaller van Alphia eenvoudig binnen kon tikken. Het was weer een wedstrijd. Echter dacht Robbin daar anders over want precies één minuut later schoot hij in de rebound, na een goede actie van Jasper de Leede, hard en hoog binnen. Hiermee stond de 1-3 op het bord. De ban gebroken en VVS kon 2 naar hartenlust combineren en aanvallen. Het lukte VVS 2 niet de vele kansen te verzilveren in doelpunten, aan de andere zijde van het veld was keeper Jaysey goed op zijn post om een aantal gevaarlijke aanvallen en schoten van Alphia onschadelijk te maken. Zo eindigde de leuke en sportieve wedstrijd in een 1-3 winst voor Schoonhoven 2 en blijft het daarmee ongekend spannend aan de kop van de ranglijst met nog drie kanshebbers.

Dinsdag speelt VVS 2 uit tegen Zevenhoven 2.