VVS 2 verliest de derby tegen Bergambacht

2861GJ
BERGAMBACHT
tel. 0182-352232

Schoonhoven 2 heeft zich, zo net voor de vervroegde winterstop vanwege nieuwe maatregelen van het Kabinet, een slechte dienst bewezen in de aansluiting richting de top van de ranglijst. Een 5-4 verlies betekent dat VVS 2 afzakt naar de middenmoot. Zonde gezien het spelbeeld waarbij Schoonhoven in een tijdbestek van 15 minuten vijf tegentreffers om de oren kreeg.

VVS 2 begon uitstekend aan de wedstrijd en had geheel volgens het afgesproken strijdplan de wedstrijd volledig onder controle. Dit leidde al na 15 minuten tot de eerste goal van Daniel van Ziel, die binnenkant van de paal laag inschoot na een uitstekende actie en pass van Bilal Ouahalou. Niet veel later werd Ermin Bergic, weer van de partij na een vervelende hamstring blessure, naar de grond gewerkt in het strafschopgebied. De scheidsrechter kon niets anders doen dan een strafschop toekennen die Ermin goed inschoot. Na 25 minuten stond VVS 2 op een comfortabele 0-2 voorsprong. Geen vuiltje aan de lucht. Echter de klad kwam hierna in de ploeg en de afspraken en taken werden niet meer goed uitgevoerd.  Verdedigers liepen naar voren zonder te bekommeren om hun tegenstander, voorin werd er geen energie meer besteed aan het afjagen van de tegenstander en het middenveld stond te diep en daarmee uit positie. Bergambacht kon zodoende eenvoudig de aansluitingstreffer scoren. Een verkeerd opgestelde muur en vervolgens een eigen doelpunt van Nick zorgde daarna voor de 2-2 en net voor de rust was het keeper Jaysey die onvoldoende ingreep bij een hoekschop waardoor Bergambacht totaal onnodig met een 3-2 stand ging rusten.

Stevige woorden in de rust want binnen een periode van een paar minuten werd een wedstrijd die volledig onder controle was met een voorsprong van 0-2 volledig onnodig weggegeven. Met wissels Hamza en Anouar voor Ermin en Tiago werd met nieuwe energie gestart aan de tweede helft. Er diende iets te worden recht gezet was de afspraak. Maar Schoonhoven was nog steeds niet goed wakker want binnen 5 minuten stond het 5-2. Onvoldoende ingrijpen in de verdediging waarbij de rechtsbuiten van BAB vier verdedigers kon passeren om vervolgens de spits in staat te stellen met een rolletje te scoren. Hierna was het weer Nick die een hoge voorzet binnen het 5 meter gebied ongelukkig in eigen goal wist te werken. Dat was een flinke tegenvaller. Maar de ploeg rechtte hun rug en gingen beter voetballen en vol voor een goed resultaat. De eerdere afspraken in het strijdplan werden weer nagekomen en VVS had controle over de wedstrijd. Het kreeg ook kansen. Daniel schoot van dichtbij goed in maar de keeper wist knap te redden. Tim van Hoof, invaller voor Nick van der Wiel, kopte in open positie van dichtbij net over. De paal bracht een keer redding voor Bergambacht. Bilal en Arie Versluis wisten wel te scoren. Bilal via een uitstekende actie en combinatie met Daniel en Arie met een mooie kopbal na een uitgelezen voorzet van Bilal. Het was vandaag net niet voldoende voor een puntendeling.

De ploeg heeft een prima wedstrijd gespeeld, met uitzondering van 15 minuten waarin het de controle volledig verloor en in korte tijd 5 tegentreffers tegen kreeg. We gaan waarschijnlijk een verlengde winterstop in en na de winterstop trekken de lijn van de goede periode van de wedstrijd van vandaag door.