Zakelijke overwinning VVS 2

2871AX
SCHOONHOVEN
tel. 0182-382778

Niet goed voetballen en toch met de overwinning het veld aflopen. VVS 2 boekte tegen Woerden 2 zo’n zakelijke overwinning. Woerden deed qua instelling en voetbalkwaliteiten vandaag niet veel onder voor VVS 2. Schoonhoven 2 had wel een veld overwicht maar een neutrale toeschouwer zou niet kunnen vertellen wie in de top mee draait en wie een plek onderaan op de ranglijst bezet. Woerden weerde zich kranig maar kon toch niet voorkomen dat VVS 2 via twee fraaie doelpunten aan het kortste eind trok en met de overwinning het veld afliep.

Na een puike partij voetbal vorige week in de bekercompetitie tegen Rijnvogels waren de verwachtingen op een leuke pot voetbal vooraf groot. Maar het tegendeel was waar. Het begin was slap, weinig beleving en beweging, er werd niet kort op de man gedekt en veel slordigheden aan de bal. Schoonhoven speelde de bal wel goed rond maar doordat Woerden erg compact verdedigde kon Schoonhoven daar lastig doorheen voetballen. In de omschakeling was Schoonhoven wel gevaarlijk. Via een snelle counter wist Yordy de Rek, na een uitstekende diepte pass van Bilal, knap te scoren. Dat gaf moed zo’n snelle voorsprong maar al snel daalde het tempo weer en werd het een wedstrijd op het middenveld. Woerden kon ook niet echt een vuist maken en kwam in de eerste helft slechts eenmaal tot een grote kans. In een scrimmage was VVS 2 de gelukkige en wist voorhoedespeler Hamza via goed verdedigend werk de bal op te ruimen. Iedereen maakte zich op voor het rust signaal maar Anouar Bojada dacht daar anders over. Via een leep stiftballetje achter de verdediging wist hij Ryan van Nieuwkasteele te bereiken die in één tijd voorzette waarop Daniel van Ziel met links de bal in de verre hoek wist te deponeren. Een uitstekende en mooie goal in een lelijke wedstrijd. Direct na de goal floot de scheidsrechter voor de rust en met een comfortabele voorsprong ging Schoonhoven de kleedkamer in.

De tweede helft werd voortvarend gestart met meer druk naar voren en dat zorgde aan de zijde van Woerden voor veel verkeerde passes en een rommelig spelbeeld. VVS 2 kon daar onvoldoende van profiteren. De druk op het doel van Woerden was veel groter dan de eerste helft maar dit leidde niet tot grote kansen. Het was vandaag eigenlijk allemaal net niet. In de eindfase moest Jasey nog eenmaal handelend optreden toen de rechterspits van Woerden een grote kans kreeg. Het was wellicht een terechte beloning geweest voor het spel van Woerden maar de nul houden als verdediging en keeper is altijd een mooie prestatie. Daarna floot de goed leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en stapte VVS 2 met drie punten van het veld. Verder was een lichtpuntje vandaag dat Marouane El Kasimi na een vervelende en slepende liesblessure weer van de partij was.

Aankomende dinsdag staat de inhaalwedstrijd tegen Be Fair om 20 uur op het programma.