VVS 2 wint in lastige uitwedstrijd

2771TA
BOSKOOP
tel. 0172-213686

Met een team van halve spelers vanwege blessures en pijntjes en met invallers van JO19 en O23 vertrok VVS 2 naar Floreant. Vele pijntjes en blessures, het drukke wedstrijdschema en de vastenperiode van de moslims spelers (Ramadan) beginnen hun tol te eisen voor het team. Het was weer puzzelen wie er mee kon doen deze zaterdag. Toch kon VVS 2 een goed team op de been brengen en vol vertrouwen reisde het af naar Boskoop. Daar kwamen we er achter dat de scheidrechter van dienst, welke trouwens uitstekend floot, minimaal een kwartier te laat was. Een verlengde warming up was het gevolg.

Iets over 12 uur begon dan eindelijk de wedstrijd. Daarin pakte VVS 2 direct het initiatief. Floreant verdedigde compact en fel op de bal, het was lastig doorheen te voetballen. Arie Versluis probeerde na een mooie actie de keeper te verschalken via een listig lobje maar dat ging helaas net over de goal. Tiago de Vries schoot een paar keer venijnig van afstand maar de keeper van Floreant kon iedere keer redding brengen. Floreant was zelf vooral gevaarlijk in de omschakeling via de lange bal. De verdediging pareerde deze aanvallen en Jaysey moest slechts één keer reddend optreden bij een afstandsschot. De voorsprong van Floreant werd ingeleid door een wel of niet buitenspel gevalletje. Altijd lastig als twee spelers diep gaan en de één wel in buitenspelpositie staat en de ander niet. Vlagger Jorn vond van wel, de scheidsrechter die goed op één lijn stond van niet, dus was de voorsprong van Floreant een feit en kon VVS 2 in de achtervolging. Gelukkig kwam de aansluitingstreffer snel. Na een goede interceptie van Ryan werd Robbin de Lange, uit O23, aan het werk gezet. Hij passeerde op onnavolgbare wijze twee tegenstanders, behield overzicht en legde goed breed naar Anouar Bojada die van ver buiten het 16-meter gebied de bal als een streep hard en hoog in de linker winkelhaak joeg. Hierna voerde VVS 2 de druk verder maar was te weinig overtuigend voor het doel van Floreant. Laatste man Nick van de Wiel kopte nog wel op de lat maar met een gelijke stand werd er gerust.

De tweede helft was van minder kwaliteit van beide kanten. De vermoeidheid sloeg toe en er werd flink door gewisseld. VVS 2 kreeg wel wat kleine mogelijkheden maar echt grote kansen deden zich niet voor. Floreant ging wat aanvallender spelen en dat maakte dat het spel heen en weer golfde. Tiago brak de ban door vanuit een bijna onmogelijke hoek en van verre afstand te scoren. Was het een voorzet of een bewust schot op doel? Het was in ieder geval een schitterende goal, een laag schot van de zijkant dat de uiterste hoek in zeilde. Floreant zette nog even aan en ging op zoek naar de gelijkmaker maar naast een aantal scrimmage momenten waarbij de bal zomaar een keer verkeerd kan vallen bleef het. Met de van een blessure teruggekeerde Ermin Bergic kreeg VVS 2 meer aanvalskracht en gevaar. Ermin kon bij zijn eerste balcontact direct scoren maar de bal ging helaas net naast. De goed invallende Pim Hardijzer als rots in de verdediging en de jonge uitstekende Orfan Omary als breekijzer op het middenveld stonden prima hun mannetje.

In de eindfase wist VVS 2 het verschil in doelpunten verder uit te drukken. Eerst werd Ermin vastgehouden toen hij wilde aanleggen om binnen te tikken. De verdediger ging er met rood af en een strafschop voor VVS 2 was het vervolg, die Arie zoals altijd binnen schoot. Daarna in de laatste minuut ook een wel/niet buitenspel situatie waarbij Jasper de Leede goed breed legde op Tiago die zijn tweede van deze zaterdag kon bijschrijven. Vreugde na het eindsignaal, het was een lastige maar leuke wedstrijd tegen een stug maar ook gevaarlijk Floreant.

Volgende week speelt VVS 2 thuis tegen BSC’68 uit Benthuizen.