UNIO D3 - Schoonhoven JO13-4

D-Pupillen beker poule, D4, Groep 7 08

10 september 2011 11:00

D4 steelt 3 punten in Oudewater

Er wordt wel eens gezegd “UNIO uit” altijd lastig. Nou, dat kon D4 jl zaterdag volmondig beamen. Hoewel men erop was voorbereid dat deze wedstrijd niet zo’n walk-over zou worden als de voorgaande 2 duels, bleek de praktijk toch lastiger.

Wederom moest D4 lang wachten voordat ze de wei in konden en dat had, samen met het lome weer, zijn weerslag op het team. Het begin van de wedstrijd was zeker voor UNIO, dat met 2 snelle buitenspelers veel gevaar stichtte in de Schoonhovense defensie. Na ruim 10 minuten resulteerde dat in de 1-0, toen de linksbuiten van UNIO goed doorzette en Maks met een bekeken schuiver in de verre hoek wist te verschalken.

Boris, maker van de winnende treffer.Deze treffer leek D4 wakker te schudden. De Schoonhovenaren gingen ook eens aan aanvallen denken en wisten via de flanken wat plaagstootjes uit te delen. Dat leverde zo hier en daar een corner op. Uit één van die corners van Hidde, wist Melvin uit een onvervalste scrimmage de 1-1 op de borden te krijgen. Dat smaakte naar meer, want niet lang daarna zette Soufian goed door op rechts en bezorgde de bal bij Jan. Jan, op zijn beurt, bracht Boris (foto) in stelling, die met een subtiele boogbal D4 op voorsprong bracht. Schoonhoven kreeg voor rust nog meer kansen: Melvin kopte rakelings naast en Edwin raakte de lat; kortom er leek geen vuiltje aan de lucht voor het verdere verloop van de wedstrijd.

Maar de tweede helft liet een heel ander beeld zien. D4 werd vanaf de aftrap flink onder druk gezet. UNIO ging furieus in de aanval, zoals ze ook de eerste helft begonnen en D4 had daar geen antwoord op. Zo ontstonden er diverse gevaarlijke situaties die door Maks steeds vakkundig werden geneutraliseerd. Ook met hoekschoppen wist UNIO gevaar te stichten. Eén daarvan werd door Maks tegen de lat gewerkt en daarna door Melvin en Aron uit de doelmond geramd. Zo sleepte de zenuwslopende wedstrijd zich voort, waarbij D4 nauwelijks nog in de buurt van het vijandige doel verscheen. Het bevrijdende eindsignaal kwam dan ook als geroepen en zo wist Schoonhoven zijn ongeslagen status te behouden.

Volgende week de topper tegen SPV’81, waarbij onze Jan tegen veel van zijn klasgenoten en Edwin tegen zijn neef moet aantreden. Alle reden om rond 09h45 te komen kijken op het veld in Schoonhoven en D4 aan te moedigen.