VVS 2 de sterkste in ‘burenruzie’

Schoonhoven 2

vv Lopik 2

7 september 2021 20:00

VVS 2 speelde gisteravond een oefenwedstrijd tegen goede buur Lopik. In een leuke en sportieve wedstrijd, die uitstekend werd geleid door Hotze de Vries, wist VVS 2 aan het langste eind te trekken door met 3-1 te winnen. Vier spelers van VVS 2 werden doorgeschoven naar VVS 1 voor hun oefenwedstrijd tegen Lopik 1. De vrijkomende plekken werden door Mathijs Bot, Tim van Hoof en Mohamed Bahri vanuit O23 ingevuld. Zij speelden allen een prima partij.

Het begin van de wedstrijd was voor Lopik dat via een beweeglijk middenveld en opkomende backs het VVS 2 lastig maakte. Het was even schakelen voor VVS 2 maar al snel was daar een antwoord op gevonden. Langzamerhand kreeg VVS 2 iets meer grip op de wedstijd en kon het zelf gaan denken aan aanvallen. Het was nog wel allemaal wat slordig in de beginfase, te veel individueel balverlies en onzuiverheid in de passing. Maar het is altijd lekker dat je dan spelers hebt die uit een klein kansje kunnen scoren. Na een perfect aangesneden vrije trap van Ryan van Nieuwkasteele kon Daniel van Ziel in de 15e minuut bij de tweede paal inkoppen. Niet veel later schoot Redouan Adoudy van afstand met een lob over de keeper heen. In het doel of over het doel? Het bleef even onduidelijk voor de spelers en aan de kant of de bal nu wel of niet in de goal ging. Maar het bleek toch echt een schitterende goal te zijn. VVS 2 kreeg hierna het betere van het spel. Het bleef vooralsnog bij balbezit en combinaties op het middenveld want grote kansen werden er niet meer gecreëerd. VVS 2 gaf zelf ook weinig kansen weg, de verdediging had alles goed onder controle.

Na de thee ging Lopik 2 duidelijk meer druk zetten en aanvallender voetballen. In de 50e minuut kreeg het een strafschop na een lichte overtreding, deze werd vakkundig binnen geschoten en Mathijs Bot was kansloos. Lopik 2 zette nog even aan maar VVS 2 had weer snel de wedstrijd onder controle en kon via goede aanvallen de score gaan uitbouwen. Dat gebeurde in de 75e minuut, na een mooie combinatie werd Daniel voor de keeper gezet, zijn schot werd nog goed gepareerd door de keeper van Lopik 2, maar in de rebound wist Redouan zijn tweede doelpunt van de avond op zijn naam te zetten. Hamza Aït si M'Hand kreeg na een uitstekenede dieptebal van Daniel een uitgelezen mogelijkheid om de 4-1 op het scorebord te krijgen maar helaas lukte dat net niet.

In de eindfase zette Lopik 2 nog aan en het was ‘alle hens aan dek’ om te voorkomen dat Lopik 2 nog scoorde. Complimenten voor de gehele ploeg voor het harde werken tot de laatste minuut. Maar VVS 2 kon de 3-1 overwinning over de streep trekken. Zaterdag wacht de bekerwedstrijd tegen Dilettant om 11.15 uur.