Schoonhoven JO15-2 - Spirit C2

C-Junioren beker poule, C2, Groep 3 05

17 september 2011 11:00

Flikken ze het weer?

17 september, wat gaat het geven aan resultaat? De afgelopen weken heeft de C2 het resultaat vastgehouden uit Berkel, en alle wedstrijden met goede resultaten afgerond. Het waren spannende partijen, waar uiteindelijk het teambelang en de speelvreugde bepalend waren voor de uitslagen.

Vandaag was de thuiswedstrijd tegen het altijd lastige Spirit, die vorige week in een stevige pot tegen Donk met 6-6 gelijk gespeeld hadden. Bij het betreden van het veld was te zien dat Spirit het niet makkelijk zou maken. Gelukkig was de supportschare ten opzichte van de eerste wedstrijd aardig groter geworden, waardoor de spelers konden rekenen op een positieve ondersteuning tijdens hun spel. Door het missen van Niels was er beroep gedaan op Remco uit de C1, die een goede vervanger en aanvulling was van onze verdediging, bedankt Remco.

De eerste 10 minuten waren net als bij alle andere wedstrijden de pittige periode van aftasten en opnemen van de tegenstander. In de loop van de eerste helft werd de druk op de tegenstander weer langzaam opgevoerd en begonnen de kansen snel te groeien. Wat tijdens de trainingen regelmatig wordt geoefend, was al snel weer de basis voor een aantal mooie verdiende doelpunten, kaatsen, snel overspelen, de ruimte maken en die ruimte gebruiken. De rust gaf een tussenstand van 4-1, met een duidelijk overwicht in het spel.

Het als de week ervoor, begon het team de tweede helft het met in hun achterhoofd de tussenstand van 4-1, en dat was in het begin te merken. Een tegendoelpunt van Spirit schudde de spelers weer wakker en ook door de rust van de teamleiders (zie foto)kwam het spel weer in de richting van het niveau van de eerste helft. Toch was Spirit sterker de kleedkamer uitgekomen en wilde laten zien dat het resultaat van de week ervoor niet zomaar neergezet was. Maar door het goede eigen spel, het blijven respecteren van de tegenstander en de scheidsrechter werd er toch weer een verdiend resultaat neergezet van 5-3.

Aankomende weken worden de wedstrijden tegen de Goudse clubs, volgende week uit tegen Jodan Boys, daarna thuis tegen Donk en Ona, dus Theo………