DONK C1 - Schoonhoven JO15-1

C-Junioren beker poule, C1, Groep 2 05

17 september 2011 14:30

Wind nekt C1 in de 2e helft tegen DONK

Vandaag stond de ongeslagen koploper DONK op het programma. Vorige week versloegen zij Bergambacht (waar Schoonhoven gelijk tegen speelde) met 3-7. Het zou een moeilijke klus worden was de verwachting.

In tegenstelling tot vorige week waren er genoeg auto´s en waren er zelfs nog plekjes over. Jelle´s vader was ondanks de harde wind, weer op de fiets gekomen, sportief hoor! Doordat de wedstrijd iets later begon, waren Tom´s vader Marcel en Tom´s broer Jeroen nog net op tijd. Jeroen kreeg gelijk de vlag in zijn handen gedrukt en mocht grensrechter spelen. Schoonhoven begon best goed en stond na 9 minuten al op een 0-1 voorsprong door een doelpunt van, ja ja Tristan, Robbin! Mijke deed het goed als laatste vrouw en Jelle, Tom en Remco stonden hun mannetje in de verdediging. Jaysey keepte lekker terwijl Amine zijn tegenstander goed onder controle had. Amine kreeg zelfs nog een kans tot scoren, maar doordat hij geduwd werd door een DONK-speler was zijn schot te zacht en kon de keeper de bal makkelijk pakken.

In de tweede helft was het fijn dat er een tribune was, want het regende behoorlijk, wat niet zo leuk was voor Mijke´s vader Henk, die de vlag van Jeroen had overgenomen. Ook leek de wind harder te zijn gaan waaien. Pech voor Schoonhoven, want zij hadden nu de wind tegen. Giorgio, Jorn en Julian kwamen erin voor Shahram, Gerwin en Jelle. Het liep allemaal een stuk minder lekker voor de blauw-witten en het was spits Jesse van DONK, die een aantal vrouwelijk fans op de tribune had zitten, die voor DONK de gelijkmaker erin schoot in de 47e minuut. Zes minuten later schoot DONK hard op de paal en was het in de rebound wederom Jesse die DONK deze keer op voorsprong bracht. In de 59ste minuut werden Daniel en Gido gewisseld voor Gerwin en Shahram. Schoonhoven kwam weinig in het doelgebied van DONK. Giorgio ging nog een keer op het doel af, maar ging onderuit en dat leverde een corner op, waar niets uit voort kwam.

Verder was het DONK die over het algemeen de 2e helft beheerste, maar niet meer tot scoren kwam. Eén minuut voordat de reguliere speeltijd voorbij was kwam Daniel er weer in en ging Jorn er weer uit. De drie punten moesten we achterlaten in Gouda. Na de wedstrijd werd de bal die door Jaysey over de sloot het weiland in was geramd, eruit gehaald door een paar DONK jongens. Op de foto zie je hoe ze dat deden! Op de terugweg in de auto hoorden we weer wat grappige verhalen van Robbin, Julian en Jaysey. Eén verhaal ging over de moonwalk, helaas is daar geen filmpje van, wel zijn er een paar GSMfoto´s gemaakt van de wedstrijd die in hun eigen fotoalbum staan. Volgende week eindelijk weer eens lekker thuis spelen!